Lämna på förskolan?
Måste skriva av min frustration .
jag jobbar inom förskola och jag undrar så mkt hur en del föräldrar tänker .
tex föräldrar som har 2 barn på förskolan , och när ena syskonet är sjukt , ändå tar man sig tidigt till förskolan för att lämna in syskonet , och då kör samma tid som de skulle vart om föräldern jobbade . Och föräldrar jobbar heltid . Då undrar jag varför tar man inte tillvara på tiden att vara med sina barn ? Varför får inte syskonet också vara hemma då ?
andra Grejen är tex att ena syskonet ska till tandläkaren , ja då ska de andra syskonet lämnas in på förskolan för då kan inte mamma å pappa ha med den andre till tandläkaren me ! Allså va fan e de för lata föräldrar nu för tiden . Förskolan träffar ju barnen mer än mamma pappa själva . Sjukt i min värld ! när föräldrar jobbar såklart barnen är på förskolan osv ! Men är man hemma sjuk / ledig/ sjuka syskon. Varför vill inte föräldrar ha barnen hemma då? nu får ja säkert svar - barnen har så kul på förskolan , barnet behöver de ! Ja de får väl barnet alla andra dagar men att få ? ledigt? å bara va hemma vill väl barn med . Detta gör mig såå upprörd !