• sofia2022

    Någon mer som ruvar?

    Har Vi några ruvare som vill följas åt och peppa varandra fram till testdag? 

  • Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • RH93
    sofia2022 skrev 2022-02-22 12:16:35 följande:
    Någon mer som ruvar?

    Har Vi några ruvare som vill följas åt och peppa varandra fram till testdag? 


    Jag är på rd5 just nu med ett 2-dagarsembryo och tiden står verkligen stilla. Är första gången för mig också så va väl lite naiv och tänkte att man efter såhär lång tid lärt sig att hantera väntan på att få ta gravtest, men tji fick jag. Har fullt upp på jobbet men det hjälper ändå inte. Känner mig extreeemt trött och lite illamående hela tiden. Hur mår du? :) 
  • sofia2022
    RH93 skrev 2022-02-24 08:27:55 följande:
    Jag är på rd5 just nu med ett 2-dagarsembryo och tiden står verkligen stilla. Är första gången för mig också så va väl lite naiv och tänkte att man efter såhär lång tid lärt sig att hantera väntan på att få ta gravtest, men tji fick jag. Har fullt upp på jobbet men det hjälper ändå inte. Känner mig extreeemt trött och lite illamående hela tiden. Hur mår du? :) 
    Hallå. Jag mår helt okej, jag är på ruvardag 3 och dagarna fullkomligt kryper fram. Jag tampas just nu oxå med en fruktansvärd uvi som jag fått behandling för så jag hoppas att det var ett tecken på att denna gång funkar det Skäms
  • RH93
    sofia2022 skrev 2022-02-24 08:36:42 följande:
    Hallå. Jag mår helt okej, jag är på ruvardag 3 och dagarna fullkomligt kryper fram. Jag tampas just nu oxå med en fruktansvärd uvi som jag fått behandling för så jag hoppas att det var ett tecken på att denna gång funkar det  // Skäms
    Nä men fy va jobbigt :( ja men vi får verkligen hoppas det kan vara något positivt! Man har ju hört att det kan vara lättare för ägget att fästa om man har lite nedsatt immunförsvar :) 
    När har du testdag? Min är 10/3, känns som jag aldrig kommer klara mig tills dess utan att smygtesta.
  • sofia2022
    RH93 skrev 2022-02-24 11:09:49 följande:
    Nä men fy va jobbigt :( ja men vi får verkligen hoppas det kan vara något positivt! Man har ju hört att det kan vara lättare för ägget att fästa om man har lite nedsatt immunförsvar :) 
    När har du testdag? Min är 10/3, känns som jag aldrig kommer klara mig tills dess utan att smygtesta.
    Jag hoppas verkligen att din teori stämmer Skäms Vi har testdag den 7/3 men jag kommer garanterat inte kunna hålla mig tills dess, hahahaha
  • EssanBlondie

    RD0 här, ganska nyss kommit hem från mottagningen. Varit så nervös senaste dygnet att det inte skulle blir någon ET pga få mogna ägg (3st) men två av tre hade blivit befruktade så nu hoppas vi på en till frysen oxå men känns bara som en bonus i nuläget. Testdag 12/3 - så långt kvar! 

  • sofia2022
    EssanBlondie skrev 2022-02-25 16:33:50 följande:

    RD0 här, ganska nyss kommit hem från mottagningen. Varit så nervös senaste dygnet att det inte skulle blir någon ET pga få mogna ägg (3st) men två av tre hade blivit befruktade så nu hoppas vi på en till frysen oxå men känns bara som en bonus i nuläget. Testdag 12/3 - så långt kvar! 


    Åh, håller tummarna nu att allt går vägen Skäms
  • EssanBlondie
    sofia2022 skrev 2022-02-28 12:32:43 följande:
    Åh, håller tummarna nu att allt går vägen Skäms
    Åh, tack! Detsamma ???? hur går det för dig? 
  • capone

    Åh hänger gärna på här! Spännande m0ed en aktuell tråd som passar in i ens eget äventyr! Skrattande
    Ska göra vår första FET på onsdag. 
    Blev kraftigt överstimulerad vid äggplock i oktober med sjukhusvistelse en vecka. Fick två blastocyster till frysen. Sen tog vi lite paus. Men nu är det äntligen dags! 
    Kroppen känns som den reagerat och vaknat till liv (som inte känts på flera månader!)

    Ska bli spännande att följa er/oss! 

  • EssanBlondie
    capone skrev 2022-02-28 20:20:23 följande:

    Åh hänger gärna på här! Spännande m0ed en aktuell tråd som passar in i ens eget äventyr! Skrattande
    Ska göra vår första FET på onsdag. 
    Blev kraftigt överstimulerad vid äggplock i oktober med sjukhusvistelse en vecka. Fick två blastocyster till frysen. Sen tog vi lite paus. Men nu är det äntligen dags! 
    Kroppen känns som den reagerat och vaknat till liv (som inte känts på flera månader!)

    Ska bli spännande att följa er/oss! 


    Åh det låter ju jättejobbigt att ha behövt läggas in, klokt att pausa och vänta in kropp och själ! Lycka till imorgonGlad

    Här går ruvandet både snabbt och långsamt, svårt att veta vad som är vad i kroppen och vad man egentligen kan förvänta sig så här tidigt...
  • Tpersson

    Hej.
    Hänger också gärna på här!

    ET 22/2 och testdag 7/3

    känner att denna väntan tar lite knäcken på mig, har redan tjuvtestat och så klart - som jag nu ångrar och har lite gett upp hoppet!

    blev så glad att det fanns en ny tråd här och med några som Har ungefär samma datum ??

Svar på tråden Någon mer som ruvar?