• Anonym (Globe trotter)

Antigentest med reseintyg på en söndag går det?

Jag måste resa i april och ta ett antigentest innan med reseintyg. Men det går inte att boka så långt fram och det verkar väldigt hackigt med tider bara närmaste veckan när jag tittade för att få mig en uppfattning om det hela och inte alla ställen verkar ha öppet alla dagar heller. 

Vågar jag boka en biljett där testet måste tas en söndag? Tror ni att dessa testställen kommer att stänga eller ha väldigt begränsat med tider i april? Testet kan tas i Stockholmsområdet eller ännu hellre på Arlanda då jag måste sova på hotell där innan. 

• Svar på tråden Antigentest med reseintyg på en söndag går det?
  • Anonym (Hmm..)

Vi reste från Arlanda och tog testet där måndag morgon en timme före avgång. Fanns tider hela dagen var 5 minut.

• Anonym (Globe trotter)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-02-22 17:22:59 följande:
    Vi reste från Arlanda och tog testet där måndag morgon en timme före avgång. Fanns tider hela dagen var 5 minut.
    Såpass, ni hann få reseintyget också på så kort tid? Var det på ett apotek eller hotellet? Vet inte om man får nämna företagsnamnet här. Fast flyget går så tidigt så det funkar nog inte när jag tänker efter då jag måste checka in 6-7 på morgonen. Var det nyligen ni gjorde det?
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Globe trotter) skrev 2022-02-22 17:33:58 följande:
    Såpass, ni hann få reseintyget också på så kort tid? Var det på ett apotek eller hotellet? Vet inte om man får nämna företagsnamnet här. Fast flyget går så tidigt så det funkar nog inte när jag tänker efter då jag måste checka in 6-7 på morgonen. Var det nyligen ni gjorde det?
    Tror vi gjorde det vid 6 tiden. Det finns flera ställen på Arlanda. Öppet 7 dagar/veckan. Detta var ca 2 v sen
    Reseintyget fick på mail efter ca 10 min. Inte hotell eller apotek, vaccinationsställen.
  • Anonym (Globe trotter)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-02-22 17:36:59 följande:
    Tror vi gjorde det vid 6 tiden. Det finns flera ställen på Arlanda. Öppet 7 dagar/veckan. Detta var ca 2 v sen
    Reseintyget fick på mail efter ca 10 min. Inte hotell eller apotek, vaccinationsställen.
    Då kanske det kan funka om det nu inte är öppet på söndagen av någon orsak. Hoppas att testställena  inte hinner stänga innan april bara då många länder tar bort testkravet efterhand. Tack så hjärtligt! {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Globe trotter) skrev 2022-02-22 17:40:30 följande:
    Då kanske det kan funka om det nu inte är öppet på söndagen av någon orsak. Hoppas att testställena  inte hinner stänga innan april bara då många länder tar bort testkravet efterhand. Tack så hjärtligt!  // {#emotions_dlg.flower} 
    Öppet på söndagar på alla ställen. 
  • Anonym (Globe trotter)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-02-22 17:48:04 följande:
    Öppet på söndagar på alla ställen. 
    Man får hoppas att det håller i sig eftersom att många länder kräver test dagen innan så då kanske man som jag måste åka en måndag och testa sig en söndag. Jag är bara rädd för att allt eftersom behovet av reseintyg minskar så måste ju testställena stänga förstås eller inte ha lika många öppettider/dagar. 
Svar på tråden Antigentest med reseintyg på en söndag går det?