• Anonym (Vill bara veta)

Dölja appar, bilder

Jag har anledning att tro att min karl håller på med fishy grejer. Hur kan jag ta reda på det? 
    Alla vet att telefonen är svaret, men med dagens appar är det ju nästan omöjligt att avslöja! Försökt googla hur man avslöjar dolda appar men det verkar för svårt för mig. 

Följdfråga: är det lättare dölja saker i vissa telefoner? Märken och modeller. 

Snälla inga kommentarer om att jag bara borde dumpa honom om jag nu inte litar på honom. Hela förhållandet är annars perfekt men jag måste få veta det här för att bli lugn och vara 100% trygg i förhållandet. 

• Svar på tråden Dölja appar, bilder
  • Anonym (Titti)

Är inte svårt alls om telefonen inte är låst från första början.
    Och vem som har något lurt för sig har sin telefon olåst?

• Anonym (L)

Prata istället för att snoka. Ditt beteende är också "fishy" om du börjar snoka i appar och telefon. 

ogilla varje inlägg en gång.

Är inte svårt alls om telefonen inte är låst från första början.
    Och vem som har något lurt för sig har sin telefon olåst? 

Om det nu är så enkelt, kan du då förklara hur man hittar dolda appar? Eller helst den appen som döljer dem. 
    Jag har lösen till att låsa upp mobilen så kommer in. 

• KaptenOhoy

Hej! 
    Det finns mappar / appar man kan ladda ner där man kan lägga in hemligt material, som då inte syns via de vanliga apparna (galleriet, webbläsaren osv.).

Det krävs dock vanligtvis ett lösenord för att öppna upp den hemliga mappen. 

Prata istället för att snoka. Ditt beteende är också "fishy" om du börjar snoka i appar och telefon. 

Inte alls. Det är ofta enda sättet att få reda på saker. Om du tror annat är du naiv. 

Hur avslöjar man den appen? Det måste ju gå att hitta den via inställningar eller liknande. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Vill bara veta) skrev 2022-02-23 12:25:48 följande:

Inte alls. Det är ofta enda sättet att få reda på saker. Om du tror annat är du naiv. 

Du litar inte på honom.
    Du ser inga skumma appar och drar slutsatsen att han har dolda appar.
    Du vill veta hur du ser dessa dolda appar som du inte har sett.
    Vad händer om du inte ser några appar?
    Kommer du dra slutsatsen att han inte har några eller kommer du tro att han han har dolt det på andra sätt?
    Ert förhållande är inte perfekt, där finns en stor misstro och du har ett osunt kontrollbehov.
    Du kommer aldrig att lita på honom.
    Det ögonblick min flickvän beter sig som du så gör jag slut.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Vill bara veta) skrev 2022-02-23 12:27:48 följande:

Hur avslöjar man den appen? Det måste ju gå att hitta den via inställningar eller liknande. 

Det fallet jag pratar om så ligger den som en app som du kan klicka på. Min ser ut som en filmapp, med ett nyckelhål på. 
  • Anonym (MR klister)

På Android telefoner kan man gömma appar på mer än ett sätt.

Svar på tråden Dölja appar, bilder