• Wed 23 Feb 2022 17:42
    1464 visningar
    3 svar
    3
    1464

    Kannibalpodden och andra true crime

    Varför lyssnar man ens på sånt ?? Jag gillar poddar som är roliga och som man kan lära sig nåt intressant av men mord och kannibaler vill väl ingen lyssna på?

    Ni som lyssnar varför gör ni det?

  • Svar på tråden Kannibalpodden och andra true crime
  • Wed 23 Feb 2022 17:50
    #1
    +1

    Folk är intresserad av psyket bakom morden, vad som driver en människa att mörda.

  • Aredhe­l
    Wed 23 Feb 2022 18:58
    #2
    BL09 skrev 2022-02-23 17:42:29 följande:
    Kannibalpodden och andra true crime

    Varför lyssnar man ens på sånt ?? Jag gillar poddar som är roliga och som man kan lära sig nåt intressant av men mord och kannibaler vill väl ingen lyssna på?

    Ni som lyssnar varför gör ni det?


    Jag lyssnar på Spöktimmen som är min favoritpodd. Tycker tjejerna gör ett otroligt bra arbete när det gäller research som blir till manus. Ett ämne som det pratas om ofta är Olösta mysterier. Kan handla om allt från försvunna flygplan till försvunna barn. Det är hemskt att höra om men samtidigt blir man inte klok på att man fortfarande inte vet vad som hände i dessa olösta fall. 


    Men det vrider så ordentligt i magen när det pratas om alla dessa seriemördare och kannibaler men samtidigt är det spännande att höra om polisen arbete till att ta fast dessa osv. 

  • Wed 23 Feb 2022 20:41
    #3

    Ja så är det kanske. Jag tycker mest det är jobbigt att lyssna på och kannibalpodden var riktigt äcklig. Jag lyssnade på ett avsnitt för undrade vad det var men fick stänga av halvvägs. Kanske kan testa spökpodden och de om det är något för mig. 

Svar på tråden Kannibalpodden och andra true crime