• Anonym (TS)

Kan man påverka barnets kön?

Kan man påverka barnets kön utifrån de dagar man har sex, nära inpå äl leder till pojke och dagarna innan själva ägglossningen leder till tjej. Har det stämt på er? Dela gärna egna erfarenheter och tankar. 

• Svar på tråden Kan man påverka barnets kön?
  • Anonym (Nää)

Hade sex efter/under ÄL och blev tjej, så nej. :)

• Anonym (Sister)

Jag skulle se det som mer populärvetenskapligt. Det stämmer inte på mina barn heller. Skulle vi skaffa fler barn så kan jag tänka mig att "försöka" på så vis att vi styr mot det andra könet (som vi i dag inte har) för att se om det funkar. Helt utan föresats att det måste bli det könet eller att vi blir besvikna annars för det spelar egentligen ingen roll. Men bara som en kul grej. 

• Anonym (Tråkmåns)

Kort svar: nej. 

• Anonym (Enligt mormor :D)

Enligt min mormor som kanske inte är så vetenskaplig och även tror sig vara häxa så skall kvinnan vara överst under hela samlaget. Hon har fyra döttrar, mamma har tre och ingen har några söner. Lite otäckt när det ändå stämmer för dem :D värt att pröva?

• Anonym (Nope)

Vi försökte få en pojke och hade bara samlag på ägglossningsdagen och jag visste att jag verkligen hade ägglossning då, men det blidde en flicka i alla fall...Så nej, det funkar inte.

Har vänner som försökt med den här metoden också men inte heller lyckats få det kön de ville ha. 

• Mimmiimimmii

Jag läste på allt. Efter två killar skulle det va så kul med flicka.

Läste massa o gjorde : light läsk, inget socker, tranbärskapslar, aci jel en kräm till slidan som jag beställde från Australien.

Nu har vi en liten flicka o det är så mysigt. Provocerande jag vet men jag tycker hon är helt annorlunda även om får stoörebrödernas leksaker mm.
    Innan någon blir arg så vill jag påpeka att jag älskar min pojkar precis lika mycket men jag är så glad att vi fick en flicka oxå 

• Anonym (Dr)
    Anonym (TS) skrev 2022-02-24 15:46:50 följande:
    Kan man påverka barnets kön?

Kan man påverka barnets kön utifrån de dagar man har sex, nära inpå äl leder till pojke och dagarna innan själva ägglossningen leder till tjej. Har det stämt på er? Dela gärna egna erfarenheter och tankar. 

Anekdotiskt - massor
    Evidensbaserat - inget
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nope) skrev 2022-02-24 16:23:42 följande:

Vi försökte få en pojke och hade bara samlag på ägglossningsdagen och jag visste att jag verkligen hade ägglossning då, men det blidde en flicka i alla fall...Så nej, det funkar inte.

Har vänner som försökt med den här metoden också men inte heller lyckats få det kön de ville ha. 

Visste du att du hade ÄL genom ältester? 
  • Nutid

Om pappan pysslar med starkström är det större sannolikhet att det blir en flicka. 
    Sägs det 

Svar på tråden Kan man påverka barnets kön?