• JOc

    Plötsligt 2 dagar mens

    Hej! Jag har sedan flera år tillbaka haft väldigt riklig mens (kan inte idrotta och har blött igenom under mensens dag 1-3 trots orderiga bindor - kan heller absolut inte använda tampong). Jag födde en dotter för ganska exakt 1 år sedan och har efter det blött ?regelbundet? i 3 cykler.

    De första två cyklerna låg på 32 dagar (har tidigare varit på 28 men förstår att det kan ändras efter barn). Den sista var däremot plötsligt på 26 dagar och jag har dessutom blött normalt (inte alls som de tidigare gångerna alltså) två dagar och minimalt två dagar. Det har aldrig hänt att jag blöder mindre än 5 dagar och normalt 6-7 dagar - men det är framförallt mängden som förbryllar mig. 


    Till saken hör att vi försöker att bli gravida igen och efter mycket googlande tog jag ett test imorse. På detta test syntes dock redan ett streck innan testet gjordes, så jag är osäker på om det förbrukats på något sätt (det visade negativt). 


    Frågan: vad är era teorier på varför det plötsligt är sån skillnad på mängd och cykellängd? Bör jag ta ett till test? Direkt, eller ska jag vänta ett tag?

Svar på tråden Plötsligt 2 dagar mens