• Anonym (Uppgiven och ledsen)

    Hjälp mig innan jag går sönder

    Hej. Jag lever tillsammans med en perfekt man som jag älskar mer än allt. Vår relation är fantastisk och har alltid varit. Nu har vi två barn tillsammans. För två år sedan flyttade vi in i ett stort hus i stan som är delat som två lägenheter. Vi bor på nedervåningen, men ovanför oss bor svärföräldrarna och de kommer att vara bosatta där i 10-15 år till.
    Problemet är att jag inte orkar bo tillsammans med dem längre.. De är helt okej och så men jag orkar inte ha dem så nära in på med sina kommentarer som ibland riktas mot mig. Jag gråter varje kväll och till den graden att jag inte orkar gå utanför dörren, för jag orkar inte träffa dem. Om de reser bort en dag är jag fri och lycklig. Jag har som sagt inget emot dem egentligen, men jag vill inte bo med dem. 

    Att flytta är otänkbart för min man. jag måste därför välja att bo där eller gå isär. 
    Har någon varit med om likande. jag vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Hjälp mig innan jag går sönder
  • Anonym (S)

    Du får ändra ditt fokus. Se dom som en tillgång istället för en börda. 

  • Anonym (Uppgiven och ledsen)
    Anonym (S) skrev 2022-02-27 17:54:30 följande:

    Du får ändra ditt fokus. Se dom som en tillgång istället för en börda. 


    JAg försöker. Men de/vill inte umgås med barnen. eller hjälpa till med huset/trädgården då båda är sjukskriva. 
  • Anonym (.)

    Varför måste umgås? Du får prata med din man, ni får ju skapa er egen privacy.

  • Anonym (Uppgiven och ledsen)
    Anonym (.) skrev 2022-02-27 17:58:33 följande:

    Varför måste umgås? Du får prata med din man, ni får ju skapa er egen privacy.


    De är sjukskrivna och varje dag sitter de och kollar ut genom fönstret. tills jag går ut då öppnar de fönstret eller dörren och vill säga något. ifrågasätta var jag ska. vad jag gör. vad jag grejar med utomhus. osv
  • Anonym (lll)

    Hur kom det sig att ni valde att flytta till det huset från början? Ni måste haft en plan? 

  • Anonym (lll)
    Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 18:00:13 följande:
    De är sjukskrivna och varje dag sitter de och kollar ut genom fönstret. tills jag går ut då öppnar de fönstret eller dörren och vill säga något. ifrågasätta var jag ska. vad jag gör. vad jag grejar med utomhus. osv
    Och vad säger du till dem då? För du tiger väl inte bara? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 17:56:21 följande:
    JAg försöker. Men de/vill inte umgås med barnen. eller hjälpa till med huset/trädgården då båda är sjukskriva. 
    Ager ni huset och de hyr av er, eller hyr ni båda av den som äger huset?

    Ar ni husägare är det ju enbart ert ansvar att ta hand om både huset och trädgården.
  • Plupp73

    Verkligheten gäller. Ni har satt er i den situationen, det framgår ju inte om ni äger huset, eller om svärföräldrarna gör det, men ni har medvetet satt er i denna situationen.
    Acceptera läget, och lär dig leva med dem i samma hus. Förvänta dig inte hjälp i trädgården eller med barnen. 
    Om ni äger huset förstår jag att din man inte så lätt kan be sina föräldrar att flytta. 

  • Pope Joan II
    Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 17:56:21 följande:
    JAg försöker. Men de/vill inte umgås med barnen. eller hjälpa till med huset/trädgården då båda är sjukskriva. 
    Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 18:00:13 följande:
    De är sjukskrivna och varje dag sitter de och kollar ut genom fönstret. tills jag går ut då öppnar de fönstret eller dörren och vill säga något. ifrågasätta var jag ska. vad jag gör. vad jag grejar med utomhus. osv
    Det här är ju två vitt skilda saker. Varför ska de hjälpa till med era barn eller jobba i trädgården när de är sjukskrivna och det är vinter? Vad gäller underhåll av huset så bör ni väl upprätta en plan för sådant, vad som måste göras och vilka investeringar som är lämpliga. 

    Är du alltid i trädgården när du går ut med ungarna? 

  • Anonym (Rakt på sak)

    Ja ts, du har iaf insett dina valmöjligheter, och jag tycker att du ska ta upp dem med din man så han fattar också. Att antingen flyttar ni båda tillsammans eller så flyttar du själv. För det kommer inte bli någon förändring där du är nu, de kommer fortsätta på samma sätt.

Svar på tråden Hjälp mig innan jag går sönder