• Sun 27 Feb 2022 19:41
    2467 visningar
    5 svar
    +1
    5
    2467

    MEDIUM/SYNSK? SE HIT!

     


     

  • Svar på tråden MEDIUM/SYNSK? SE HIT!
  • Sun 27 Feb 2022 19:41
    #1

    Jag har letat, och som jag har letat att jag nu inte ser en annan utväg än att hoppas att någon utomstående kan hjälpa mig.
    (sax och nyckelknippa i fönstret har legat i 1,5 v nu och fortfarande ingen tur)

    jag saknar mina örhängen. Det sista jag minns är att jag lägger dom på ett jättekäckt ställe så jag inte ska tappa bort dom (det gick ju bra) och nu kan jag inte för allt i världen minnas var detta var! 


    dom är trekantiga med spetsen nedåt, silvriga med svart insida - dessa för att vara exakt: https://magnussonsur.se/produkt/georg-jensen-nocturne-569a-orhangen-3539318-3539318/

    f
    inns det någon vänlig själ där ute som kan se var jag har lagt dom?
    min bebis var bara ett par veckor om ens det så sömnbristen var nog ett faktum vid tillfället?

    tack på förhand!

  • Anonym (Detek­tiven)
    Sun 27 Feb 2022 20:02
    #2
    +1

    Varför tog du av dem- skulle du göra något särskilt just då?
    Tog du av dem för att de fastnar i håret när du ska sova?
    Var det kväll eller morgon eller natt?
    Hakade du ihop dem för att de inte skulle trilla från varandra eller ligger varje för sig så de kan ha spritts ut?

    Var brukar du stå när du tar av dig smycken? Vid en spegel i hallen, i badrummet, i sovrummet vid ett smyckeskrin eller över sängen? Leta i alla lådor där och inne i badrumsskåp och lådor. Skruva itu vattenlåset till handfatet om de kan trilla ner där. Stod du vid sängen så rota ut alla sängkläder och bäddmadrassen och kolla mellan sängbottnar osv.

    Finns det en glipa mellan t.ex. byrå och vägg, flytta och kolla baksidan. Ibland ramlar saker inte hela vägen ner utan fastnar bakom möbeln.

    Vad hade du på dig- morgonrock? byxor? Hade du på dig en lurvig eller stickad tröja som de kan ha fastnat i och följt med dig till nästa ställe du gick till (det har hänt mig)?

    Kollat alla fickor? Kollat allt i tvättkorgen? Kollat gummilisten i tvättmaskinen?

    Kollat alla ställen i köket- om du höll på med bebisens flaskor eller nappar, kan örhängena ligga i ett köksskåp eller uppe på någon burk du har där- eller bakom burken om de sen har trillat ner?

    Finns det påsar med återvinning nära en bänk där de kan ha legat- gå igenom påsens innehåll.

    Har du lagt dem ovanpå en hög bokhylla eller uppe på kylskåpet så att de inte syns i ögonhöjd och du därför inte hittar dem nu (har jag också gjort)? Saker som läggs högt ur vägen kan vara lätta att missa när de är så små.

    Kolla din handväska eller väska du har till dagligt bruk om du ibland lägger smycken där- kolla alla innerfack.

    Sätt en nylonstrumpa över dammsugarröret och dammsuga överallt- har du tur kanske de hittas då?

  • Sun 27 Feb 2022 22:54
    #3
    Anonym (Detektiven) skrev 2022-02-27 20:02:56 följande:

    Varför tog du av dem- skulle du göra något särskilt just då?
    Tog du av dem för att de fastnar i håret när du ska sova?
    Var det kväll eller morgon eller natt?
    Hakade du ihop dem för att de inte skulle trilla från varandra eller ligger varje för sig så de kan ha spritts ut?

    Var brukar du stå när du tar av dig smycken? Vid en spegel i hallen, i badrummet, i sovrummet vid ett smyckeskrin eller över sängen? Leta i alla lådor där och inne i badrumsskåp och lådor. Skruva itu vattenlåset till handfatet om de kan trilla ner där. Stod du vid sängen så rota ut alla sängkläder och bäddmadrassen och kolla mellan sängbottnar osv.

    Finns det en glipa mellan t.ex. byrå och vägg, flytta och kolla baksidan. Ibland ramlar saker inte hela vägen ner utan fastnar bakom möbeln.

    Vad hade du på dig- morgonrock? byxor? Hade du på dig en lurvig eller stickad tröja som de kan ha fastnat i och följt med dig till nästa ställe du gick till (det har hänt mig)?

    Kollat alla fickor? Kollat allt i tvättkorgen? Kollat gummilisten i tvättmaskinen?

    Kollat alla ställen i köket- om du höll på med bebisens flaskor eller nappar, kan örhängena ligga i ett köksskåp eller uppe på någon burk du har där- eller bakom burken om de sen har trillat ner?

    Finns det påsar med återvinning nära en bänk där de kan ha legat- gå igenom påsens innehåll.

    Har du lagt dem ovanpå en hög bokhylla eller uppe på kylskåpet så att de inte syns i ögonhöjd och du därför inte hittar dem nu (har jag också gjort)? Saker som läggs högt ur vägen kan vara lätta att missa när de är så små.

    Kolla din handväska eller väska du har till dagligt bruk om du ibland lägger smycken där- kolla alla innerfack.

    Sätt en nylonstrumpa över dammsugarröret och dammsuga överallt- har du tur kanske de hittas då?


     


    Jag tog av dom för att det var morgon eller kväll, om jag hade sovit med dom och det var obekvämt eller om jag inte ville sova med dom för att jag vet att det är obekvämt.
    jag har haft dessa i närmare 8 år men fick då för några veckor sedan för mig att jag lägger dom ?här? så jag inte tappar bort dom. 
    Var i helskotta är ?HÄR?!?
    Jag har alltså letat i min värld överallt. Även i dammsugarpåsen, gamla smyckesaska, lådor, skåp.
    Undrar om någon kan känna eller se var dom är.

    tack ändå :)

  • Anonym (Katta­)
    Tue 1 Mar 2022 11:19
    #4

    Min första känsla var att du har lagt dem i en bokhylla, på kanten. Någonstans i huvudhöjd. 

  • Sat 16 Sep 2023 16:14
    #5
    Försöka få liv i denna igen kanske..

    Jag har fortfarande inte hittat dom. Till och med flyttat! Bara över vägen så ingen lång bit och jag vet fortfarande inte var dom är!? Men jag vet, jag bara vet att dom är NÅNSTANS. MEN VAR?
Svar på tråden MEDIUM/SYNSK? SE HIT!