• Anonym (Otto)

    6 månader senare..

    Hej. 

    Jag känner att jag behöver ha lite tips och råd.. Jag är 30+, min fru är 40+, vi har snart varit gifta i två år och tillsammans i 8 år.
    Genom alla år så har sexlivet varit ganska sällan. Vi har tidigare haft sex eller åtminstone varit närheten av varandra 2-3 tillfällen i veckan. 
    Men nu sen ett halvår tillbaka så har vi nog endast haft sex 10 gånger...
    Min fru har absolut inte samma behov som jag har, men 10 gånger på ett halvår börjar bli extremt påfrestande.. 
    Frugan har sedan ett par år tillbaka haft bekymmer med psykisk ohälsa.
    Som hon tidigare sagt så har sexlusten gått ner och det förstår jag absolut med psykisk ohälsa, men nu börjar till och med jag känna att det är jobbigt att inte få den intima stunden med människan man älskar.. Jag har frågat henne den senaste tiden om hon vill ta en dusch tillsammans och sen lite mys. Men nej.. Hon orkar inte får jag som svar..

    Är det någon som har tips och råd på hur jag kan ta upp det med henne utan att såra henne på något vis.. 
    Vi har även barn i hushållet.

  • Svar på tråden 6 månader senare..
  • Anonym (Hmm)

    Din fru mår psykiskt dåligt och du tänker på sex? 

  • Född1972

    Min sambo mår dåligt framförallt fysiskt men det sitter också psykiskt. Senast vi hade en intim stund var i augusti. Visst tycker jag det är jobbigt, men man kan inte tvinga fram det.
    Se till att finnas för henne och stötta henne i den hjälp hon kan få.

  • Anonym (Bengt)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-03-01 07:59:45 följande:

    Din fru mår psykiskt dåligt och du tänker på sex? 


    Oj, vilken trist liten kommentar. Och okunnig. Man kan faktiskt njuta av sex även om man är psykiskt sjuk. Det är som att du vill att TS ska få dåligt samvete. Trist.
  • Anonym (Bengt)

    Förklara för henne hur mycket du saknar ert sexliv, att du lider av att ha det som det är nu.

    Om hon bryr sig om det så vill hon gå dig till mötes på något sätt och se till att ni båda blir tillräckligt lyckliga. Hon ska inte tvinga sig till att ha sex, förstås, men det finns olika sätt att tillfredsställa sin partner:

    - Ge dig oralsex
    - Ligga bredvid när du ser porrfilm och onanerar
    - Strippa för dig och låta dig onanera
    - Ge dig smeksex
    - Tillåta att du har sex med andra
    - ...?

    Om hon inte bryr sig och det verkar bli kroniskt med hennes mående så kanske du måste överväga att lämna henne. Annars får du leva med väldigt lite sex kanske resten av livet.

  • Hotelliggaren

    Skulle nog säga att 10 ggr på ett halvår inte är så illa om hon mår psykiskt dåligt. Ni har absolut sex även om det är lite sällan. Kanske släpper när hon mår bätte, ha is i magen nu och sköt om henne så ökar garanterat chanserna till ett nytt o bättre sexliv öka.

  • Mimosa86

    Hur är ert förhållande generellt? är ni fysiskt intima i vardagen (utan att det leder till sex)? Är ni mentalt intima- dvs kan prata med varandra på djupet? Har ni kul ihop? 

    Tänker att om sexlusten dalat i samband med hennes mående så måste nyckeln till det mesta i relationen vara att hon får hjälp att komma ur detta tillstånd.
    Ibland kommer livet emellan, det kan bli perioder av låg lust och sorg. Men det innebär inte att det är permanent. Men tråkigt när det händer såklart.

Svar på tråden 6 månader senare..