• Anonym (Anton)

Sambo otrogen ??

Min sambo sedan många år tillbaka har "relation" med en kollega som hon försöker dölja för mig. Dom hörs via samtal-sms-messenger-whatsup flera gånger varje dag, även på nätterna ibland. Har inte sett några direkta tecken på fysisk otrohet men hon raderar deras historik i stort sett efter varje AW. Hon gillar inte om jag skickar för många sms då hon säger att hon har svårt att svara mig då hon har så mycket att göra på jobbet. Men om hennes kollega är ledig så skickar dom 5-10 sms på en dag o då svarar hon nästan direkt oavsett om hon har rast eller inte. Mig hinner hon knappt svara ens på lunchen. Senast när han skickade ett meddelande på Messenger en kväll så skrev hon att det inte var läge att svara på hans meddelanden just nu, kanske för att jag var i närheten. När det plingar i hennes mobil och jag frågar vem hon fick sms ifrån så ljuger hon o säger att det var från någon annan. Varför skickar dom meddelanden på så många olika plattformar? Räcker det inte med sms kan man undra? Dom går promenader o lunchar tillsammans o hon säger att hon gör detta själv. Klart man får skicka sms o ringa o ta en lunch med en kollega, men ljuger man om det så känns det  som hon döljer nåt. Min sambo har tidigare haft en affär med en kollega på sin gamla arbetsplats o hennes nya kollega har också en historia med otrohet, så det gör mig extra orolig. Nu till helgen har dom AW o jag är orolig att nåt ska hända.... Skulle vilja se vad som händer under kvällen o på vägen hem, bor i någorlunda samma område så de följs säkert åt på vägen hem. Men vill inte sänka mig så lågt att smyga på dom. Vad skulle ni gjort o har ni några råd ??

• Svar på tråden Sambo otrogen ??
  • Anonym (O)
    Anonym (Anton) skrev 2022-03-01 16:55:49 följande:
    Sambo otrogen ??

Min sambo sedan många år tillbaka har "relation" med en kollega som hon försöker dölja för mig. Dom hörs via samtal-sms-messenger-whatsup flera gånger varje dag, även på nätterna ibland. Har inte sett några direkta tecken på fysisk otrohet men hon raderar deras historik i stort sett efter varje AW. Hon gillar inte om jag skickar för många sms då hon säger att hon har svårt att svara mig då hon har så mycket att göra på jobbet. Men om hennes kollega är ledig så skickar dom 5-10 sms på en dag o då svarar hon nästan direkt oavsett om hon har rast eller inte. Mig hinner hon knappt svara ens på lunchen. Senast när han skickade ett meddelande på Messenger en kväll så skrev hon att det inte var läge att svara på hans meddelanden just nu, kanske för att jag var i närheten. När det plingar i hennes mobil och jag frågar vem hon fick sms ifrån så ljuger hon o säger att det var från någon annan. Varför skickar dom meddelanden på så många olika plattformar? Räcker det inte med sms kan man undra? Dom går promenader o lunchar tillsammans o hon säger att hon gör detta själv. Klart man får skicka sms o ringa o ta en lunch med en kollega, men ljuger man om det så känns det  som hon döljer nåt. Min sambo har tidigare haft en affär med en kollega på sin gamla arbetsplats o hennes nya kollega har också en historia med otrohet, så det gör mig extra orolig. Nu till helgen har dom AW o jag är orolig att nåt ska hända.... Skulle vilja se vad som händer under kvällen o på vägen hem, bor i någorlunda samma område så de följs säkert åt på vägen hem. Men vill inte sänka mig så lågt att smyga på dom. Vad skulle ni gjort o har ni några råd ??

Du vill inte smyga på dom men har inga problem att snoka i hennes telefon? 
  • molly50
    Sambo otrogen ??

Men är det egentligen så lågt att smyga om du misstänker att hon är otrogen?
    Vill du inte smyga själv så kanske du kan fråga en vän om h*n kan göra det åt dig och ge dig information?
  • Anonym (Jag)

Jag skulle fråga efter att köra med öppna kort. Berätta att jag märker vad som händer o undrar om hennes syn. Kan nog vilja se om konversation för att i så fall märka att det inte är nåt. 

säger Magkänslan att det är nåt så är det oftast sant till nån grad. Vill hon inte visa något så tyder det på problem o jag skulle ta upp det som ett problem. 

kan man inte visa hänsyn för sin partner så bör man själv ta tsg i det o gå vidare o lämna den personen 

• Anonym (Hon är otrogen)
    Sambo otrogen ??

Hon har säkert sugit av kollegan.
  • Anonym (Mman)

Jag hade ställt henne mot väggen och berättat om din oro och dina misstankar. Sedan bör du fråga dig själv om du kan fortsätta leva med henne oavsett vilket svar hon ger.

Jag hade aldrig fortsatt en relation med en person som beter sig på sättet du beskriver. 

• Anonym (sådär)

Om hon raderar konversationerna så har hon ju garanterat nåt att dölja, sen exakt vad det är en en annan fråga.... hon vill inte att du ska se vad de skriver och vad tror du att det kan bero på?

Brukar man dölja saker för sin partner om man tycker det är oskyldigt? Eller är det något man oftast gör när men vet att man klivit över gränsen för vad ens partner tycker är ok?

Det enda råd jag kan ge dig är tyvärr att snoka för det finns inget annat sätt att få reda på sanningen av den enkla anledningen att ingen som gör duma saker kommer erkänna det bara för att du frågar vilket utesluter att prata sig fram till sanningen... och kan man inte kommunicera sig fram till sanningen så återstår bara 3 alternativ.

1) Snoka reda på sanningen
    2) Gilla läget
    3) Dra 

PS! Vad du absolut INTE ska göra är att konfrontera henne utan bevis för det kommer inte leda någonstans och du kommer bara gå därifrån med 100 nya frågor och inga svar, iaf inga du kan lita på. Så om du ska snoka reda på sanningen vilket jag skulle göra om jag vore du så får du ha is i magen, luska fram fakta och SEN kan du konfrontera. Det blir lättare att avslöja lögner om du har fakta att jämföra med.

Och ser du att hon ljuger dig rakt i ansiktet när du konfronterar så vet du oxå att det är dags att dra för att försöka reda ut saker med människor som inte kan stå för sina handlingar är omöjligt. Du hamnar bara i bisarra och väldigt tärande cirkelresonemang som bara går runt runt, och lager på lager med lögner.

Men det kan ju oxå vara så att det hon säger är sant men då kommer det ju oxå stämma med det du luskat fram och du får då vara beredd på att det kan ha varit ett missförstånd. Därför är det då viktigt att luska ordentligt så du har bra fakta att utgå ifrån så du lättare kan avgöra om hon talar sanning eller ej.

• Anonym (K)

Jag skulle ha smugit på dem. Det finns stor risk att något händer mellan dem, kanske redan har hänt nåt. Men hon är kär i honom i vilket fall.

• Anonym (MagiX)

Det är tungt. Det här med sanningen.

Du ska veta att du är värd just den. Sanningen.

Ingen bestämmer hur du gör nu - det är din sanning att finna.

Jag, personligen, hade letat fram det svartaste i garderoben och likt en skugga i natten sett hennes svek med mina egna ögon.

Efter det är målgången din egen.

• Anonym (Dra)

Jag var i samma situation. När sanningen väl kom fram rasade världen. I mina desperata försök att komma upp på benen igen valde jag att fortsätta förhållandet. Med facit i hand var det helt bortkastade år. Lär av andras misstag.

• Tukt

Om det är så att du kan ta redan på sanningen. På riktigt alltså, inte bara indicier. Ja så gör det.
    Men det viktiga är att du inte hamnar i åratal av att snoka i telefoner och annat. Det kommer äta upp dig helt.

Svar på tråden Sambo otrogen ??