• Detlösersig

Hjälp med provsvar efter operation.

Hej!
    Hoppas på att någon här inne har koll på vad olika blodprov betyder. Lång historia kort, akutopererades för ett x på äggstocken samt blödande corpus luteum för snart två månader sen. Har sedan dess haft smärta i vänster sida, x och cysta satt på höger sida.

Gjort ul för att utesluta något gynekologiskt eller ev bråck och gjorde nu för en vecka sedan en DT. I min journal står att det enda avvikande på DT är en cystisk förändring på ca 45mm på höger sida som inte närmare kan bedömas. Provsvaren är blanka bortsett från LPK som ligger på 10,7, neutrofila på 7,4 och urinsticka 1+. Är detta normala värden? Frågade min läkare på vc idag men han verkade inte oroad, plus på urin kan tydligen var plus på vad som helst, blod, socker mm? Trodde det betydde urinvägsinfektion men tydligen inte????. Kan jag bara strunta i dessa prover och följa läkarens råd, sjukgymnast och arbeta lite mindre några veckor? Vill helst inte behöva kontakta vården igen????, känns som de tycker man är jobbig som söker hela tiden. Enligt läkaren är det troligtvis en nervsmärta som kommer gå över?.

• Svar på tråden Hjälp med provsvar efter operation.
  • Anonym (Lab)

Det beror på vad på urinstickan som var +1. Var det Leukocyter så är det inget konstigt alls när det bara är +1 och inget annat på urinstickan. 

De andra proverna är så svagt avvikande så det är inget att oroa sig för. Du kan få de värdena av en vanlig lätt förkylning eller stress t.ex. Det är inget man behöver reagerar på. 

Svar på tråden Hjälp med provsvar efter operation.