• Gnolaren

    Starka smärtor i vänster sida av buken (gravid)

    Hej alla!
    Min partner (nu vecka 18) har sedan en månad tillbaka upplevt starka smärtor i nedre buken. För några veckor sedan var de inte så farliga och försvann efter ett tag, men nu har det eskalerat.

    Symptom


    1. Starka smärtor i vänster sida av buken (nedre delen) som inte går bort och varierar i styrka. Ibland kan man inte gå upprätt. Som att någon inne i magen skicker in en lång nål i äggstocken.
    2. Värst smärta när man kissar (men inte på det svidande sättet som vid urinvägsinfektion).
    3. Smärta som går upp i hela magen och bak mot ryggen.
    4. Har kommit och gått under en månad, men nu blivit betydligt värre... 
    5. Har ibland strålat ned i benet, ned mot knäet.

    DOCK: har inte ont i njurarna och ingen sveda vid kissande (dock stark smärta).

    Triggers
    Verkar triggas när vi har sex (penetrativt), och blir som sagt tillfälligt värre när hon kissar.

    Vad Och läkaren säger...
    Vi blev hemskickade från akuten inatt och då hade läkaren sagt att det INTE rörde sig om cysta och förmodligen inte om urinvägsinfektion (kissprovet visade inte tecken på det enligt honom) och inte heller njurbäckeninflammation eller njursten.

    Han tänkte det hade att göra med tarmrörelser eller förstoppning...

    Någon som upplevt något liknande? Hur gick det isf för er??

  • Svar på tråden Starka smärtor i vänster sida av buken (gravid)
  • Anonym (Nej)

    Nej. Visst, krämpor som lite värk längre ner i magen till och från men inte som du beskrivet.


    Jag hade ringt till gyn/kvinnokliniken för att bett om en redig koll istället för att nöja mig med svaret från akuten.

    Och be om urinodlingar och inte snabbtest + odling från vagina (som svabbar med en stor tops för att kolla infektioner därifrån och inte bara från urinen)

  • Gnolaren

    Ja, vi håller på och kollar vem vi kan prata med som kan ta det vidare. Väntar också på resultatet från odlingen (från det prov vi tog på akuten) som förhoppningsvis kommer i morgon.
    Börjar fundera lite på om det kan vara endimetrios, om man nu kan få det bara sådär vips under en graviditet? Många symptom stämmer väldigt väl...

Svar på tråden Starka smärtor i vänster sida av buken (gravid)