Kvinnor som söker män 50+
Såg två kvinnor på Happypancake, ena är 37 och söker män upp till 50, den andra är 40, söker män upp till 52.
Ni som söker män i dom åldrarna, 12-13 år äldre än er, vad är det som gör att ni vill träffa äldre män?
Såg två kvinnor på Happypancake, ena är 37 och söker män upp till 50, den andra är 40, söker män upp till 52.
Ni som söker män i dom åldrarna, 12-13 år äldre än er, vad är det som gör att ni vill träffa äldre män?
Jag är uppvuxen med att umgås över generationsgränserna så för mig är det inga konstigheter att bli kär i en människa och inte i en ålder. Det som lockar är ju livserfarenhet, det ger ju en viss utstrålning och pondus och det är attraktivt.
Jag har alltid haft mycket äldre partners. Min nuvarande sambo är 22 år äldre än mig. Jag är 44 år och min sambo är 66
Tja.. Jag fick barn tidigt så mina barn är nu vuxna och de jämnåriga män som är singlar har oftast en drös skolbarn eller rent av småbarn och det är jag inte intresserad av att ta in i mitt liv. Därför söker jag lite äldre män som precis som jag har vuxna och kanske utflugna barn. Jag vill ha en vuxen relation.
Och det hänger väl också lite ihop med att jag inte är intresserad av uteliv och festande. Jag dricker inte alkohol och känner inte att jag vill ha en festprisse. Att slippa en sån så behöver jag också leta i något äldre ålder för att hitta nån som festat klart.
Tja.. Jag fick barn tidigt så mina barn är nu vuxna och de jämnåriga män som är singlar har oftast en drös skolbarn eller rent av småbarn och det är jag inte intresserad av att ta in i mitt liv. Därför söker jag lite äldre män som precis som jag har vuxna och kanske utflugna barn. Jag vill ha en vuxen relation.
Och det hänger väl också lite ihop med att jag inte är intresserad av uteliv och festande. Jag dricker inte alkohol och känner inte att jag vill ha en festprisse. Att slippa en sån så behöver jag också leta i något äldre ålder för att hitta nån som festat klart.
Fast skriver dom inte upp till 50 +, alltså inte att det måste vara så, om man är 40 kan man alltså tänka både lite yngre, jämgamla och äldre.
De flesta brukar skriva ett mellan ca två åldrar alltså ett åldersspann.
Sen kan förstås några skriva att dom just söker enbart äldre men många kan nog tänka sig eller åldersspann. Det är mer personen än åldern som är viktig.
Ingenstans står det att de bara söker äldre män. Utan MAX 10-15 år äldre, som jag tolkar det. Vilket är ganska vanligt. Han kan säkert vara jämnårig eller något yngre också. Jag är 46 och lyckligt gift, men om jag dejtade skulle jag kanske skriva 35 - 55 som önskvärd ålder. Sen är det givetvis förhandlingsbart, men jag har aldrig dragits till mycket äldre eller mycket yngre. Maken är tre år yngre.
Jag är 40 och skulle kunna tänka mig en man som är 25-55. Det känns som om det finns mer gemensamt med en som är äldre.
Jag känner en 38-åring som dejtar och hon har också 50 som övre gräns. Nedre gräns 30. Så hon söker inte äldre män specifikt.
Jag är 53 och har sedan några månader tillbaka träffat en kvinna som är 38. Hon vill inte ha en relation utan bara träffas och umgås och ha sex. Hon vill ha någon trygg och stabil som inte vill ha fler barn. Skulle hon välja någon i egen ålder skulle det högst troligt bli prat om att flytta ihop, skaffa fler barn osv. - något som hon inte är intresserad av där hon är i livet.