• Anonym (Helpme)

Är han intresserad eller inte?

Jag är relativt ny med att dejta, de dejter jag varit på har ganska snabbt runnit ut i sanden eller så har det varit för att få leka av mig lite. Nu är jag ute efter något mer seriöst och är också öppen med det. En kille jag nu träffat på dejt ska jag träffa igen, han är dock otroligt seg på att svara, detta har han alltid varit sen start men känns nästan värre nu än innan trots att han vill ses igen. Han tar allt från 2h till 6h på sig att svara. Ser att han är inloggad men väljer ändå att inte öppna mitt meddelade. Vi är båda 25 år gamla, känns löjligt att anta att han kör något slags game när han själv säger att han också söker seriöst? När han väl svarar är han jättetrevlig och håller verkligen igång diskussionen, känns dock som att MITT intresse dör ut på grund av de sega svaren. Vad har ni för erfarenheter av detta? 

Vi skulle träffas i fredags igen men blev inställd på grund av att det var för sent och de fanns risk att han skulle bli inringd på jobb. Igår var det sega svar som vanligt men har sen inte svarat sen igår efm trots att han sett mitt meddelande. Detta är första gången han skiter i att svara. 

• Svar på tråden Är han intresserad eller inte?
  • Anonym (Född igår)

Jag vet inte om han är intresserad. Jag vet ingenting om honom.
    Men du är verkligen på rätt ställe, min vän.
    Här finns det många människor som vet allt om andra.

• Anonym (ppp)
    Anonym (Född igår) skrev 2022-03-06 08:17:28 följande:

Jag vet inte om han är intresserad. Jag vet ingenting om honom.
    Men du är verkligen på rätt ställe, min vän.
    Här finns det många människor som vet allt om andra.

Du kaffedraken, ska nog inte försöka "hjälpa" i datingtrådar. 
  • Fjäril kär

Låter helt klart som att han har kontakt med flera än bara dig. Han skriver med andra tjejer och då får du och säkert någon till vänta på era svar. 

• Anonym (Helpme)
    Fjäril kär skrev 2022-03-06 08:19:32 följande:

Låter helt klart som att han har kontakt med flera än bara dig. Han skriver med andra tjejer och då får du och säkert någon till vänta på era svar. 

I en sån här situation då, ska man bara snällt vänta och se om man är "the one" eller att han säger att han dejtar en annan han är mer intresserad av? Jag personligen håller mig bara till en åt gången då jag inte har energin till att snacka med flera killar samtidigt och ha koll på allt som hör till deras liv... 
  • Fjäril kär
    Anonym (Helpme) skrev 2022-03-06 08:29:14 följande:
    I en sån här situation då, ska man bara snällt vänta och se om man är "the one" eller att han säger att han dejtar en annan han är mer intresserad av? Jag personligen håller mig bara till en åt gången då jag inte har energin till att snacka med flera killar samtidigt och ha koll på allt som hör till deras liv... 
    Här måste du utgå ifrån dig själv och hur du känner det i situationen och helt strunta i hans eventuella speldrag. Är han värd att vänta på? Känner du att du har ett intresse som ökar när ni skriver?

Låt det gå några dagar och känn efter hur det verkar vara och fundera över vad du ser. Kanske även fråga om han skriver med flera och säg något om vad du tycker om sånt. Våga vara lite ifrågasättande. 
  • Anonym (sockertoppen)

Jag skulle ge upp, går det sådär trögt är det ingen ide.
    Men tycker du att han är värd att "vänta ut" så kör. Ditt val att chansa och se.

Antingen har han andra på gång och du är långt ned på prioriteringslistan, eller så är han bara en jävligt seg person och då är frågan om ni matchar i tempo.

• Anonym (Charlotte)
    Anonym (Helpme) skrev 2022-03-06 08:29:14 följande:
    Du får utgå ifrån dig själv och hur det känns för dig att behöva vänta på svar. Liite is i magen kan vara på sin plats. Även om han nu troligen pratar med andra så har han väl även ett liv att leva med jobb, intressen och annat som kan göra att svar dröjer. Även om han är intresserad så kanske han faktiskt inte prioriterar att sitta med telefonen hela tiden. Är du otålig och vill ha svar på stört varje gång så får du hejda dig, en sån person kan ibland göra att man backar undan kontakt. 
  • Anonym (K)

Men herregud.... Två till sex timmar, folk har ett liv också. Jobba lite med dina issues ts. Utöver det så ska du inte skriva till honom nu. Om han inte är intresserad så vinner du inget på att jaga honom. Låt honom styra skutan en stund!

• Marie7

Är man intresserad av någon blir man glad när denne skriver och svarar snabbt oavsett tidsutrymme för att chansen att hålla kvar personen ska kvarstå. I början är detta viktigt. Han är nog tyvärr inte så intresserad. 

• Anonym (Helpme)
    Anonym (K) skrev 2022-03-06 10:54:40 följande:

Men herregud.... Två till sex timmar, folk har ett liv också. Jobba lite med dina issues ts. Utöver det så ska du inte skriva till honom nu. Om han inte är intresserad så vinner du inget på att jaga honom. Låt honom styra skutan en stund!

Klart jag förstår det, inget konstigt under arbetstid men på fritiden och jag ser att han ändå är inloggad. Har inte skrivit till honom. 
  • Anonym (Helpme)
    Marie7 skrev 2022-03-06 11:04:06 följande:

Är man intresserad av någon blir man glad när denne skriver och svarar snabbt oavsett tidsutrymme för att chansen att hålla kvar personen ska kvarstå. I början är detta viktigt. Han är nog tyvärr inte så intresserad. 

Nä, känner de vibbarna också... Bara de som är skumt är att han vill ses igen men känns ju ändå inte så seriöst då... 
  • Anonym (sockertoppen)
    Anonym (Helpme) skrev 2022-03-06 14:46:00 följande:
    Nä, känner de vibbarna också... Bara de som är skumt är att han vill ses igen men känns ju ändå inte så seriöst då... 
    Men vad skulle han säga då? Han har antagligen kontakt med flera som han är mer intresserad av av än dig just nu, men vill samtidigt inte stänga dörren helt om det skiter sig med den/de andra.
    Klart han vill hålla det öppet med dig som en potentiell dejt i så fall.

Du måste ju bestämma dig för om du vill fortsätta dejta på de här premisserna.
    Du är iaf inte hans första prio just nu.

Lyssna inte på de som säger herregud skaffa dig ett eget liv, är man intresserad svarar man, man prioriterar den personen och har alltid tid att svara ganska snabbt i början av en ny relation!!!
  • Anonym (K)
    Anonym (Helpme) skrev 2022-03-06 14:45:19 följande:
    Klart jag förstår det, inget konstigt under arbetstid men på fritiden och jag ser att han ändå är inloggad. Har inte skrivit till honom. 
    Jag utgick inte från jobb nödvändigtvis, folk har saker att göra helt enkelt. Tagga ner och fortsätt vänta på svar. Är han intresserad så hör han av sig.
  • Anonym (Micke)

Som kille så blir jag bara stressad av att alltid behöva sitta med telefonen i handen för att en dejt tycker att jag ska svara med en gång. Jag gör saker på min fritid, renoverar, tränar, träffar polare t ex Då kan det gå några timmar innan jag kollar mobilen. Ser även när jag är ute med polare att de flesta killar sitter inte med mobilen i handen när man är social med kompisar, även om det i vårt gäng finns några undantag, och det är de killar som anses vara ?hårt hållna? där hemma.

Svar på tråden Är han intresserad eller inte?