Jag, och boende i Trelleborg fick bevittna hemskheter.
Vilken märklig helg v.9 har varit.
För jag som är boendes ibland på två orter. Boende i både Trelleborg samt uppåt i landet.. även om det i sig' är mindre relevant till mitt inlägg. men så har jag hela helgen varit nere då i Trelleborg faktiskt.
Där fick jag bevittna något som är svårbeskrivligt och jättehemskt!
Jag, vi, familjen jag vart hos, vi har alltså sett ett flertal busslaster köra skytteltrafik från färjeläget med folk som kan ha sett ut till att kunna ha varit "folk på flykt, dvs. både ev. Ukrainare och Ryssar.. Jag tänker inte gå in djupare på det mer än så heller om mer vad vi såg för något. Men det här gav en ett litet Wake-Up Call' som heter duga om vad som händer i vår annars 'fuc*ed up Värld.
Bara tanken, och på vad det vi såg för något ..Usch så hemskt det såg ut.
Och det hela var svårt också att ta in allt som hände och typ hela grejen liksom. Det kändes en närmre än förut, och var ej bara en sak som man läser annars i tidningen eller ser på nyheterna, nu var det och det hände grejer precis utanför ens egen bakgård.
Okej att folk annars också flyttar lite vart man vill liksom är en sak, men det här, och att fly, det tar hela "Att flytta- grejen, ofrivilligt, till en helt ny nivå. och att man kanske inte har hunnit få med sig så mycket saker mer än vad som får plats i en ryggsäck.
Och att man vet att man lämnar ett krig på andra sidan färjans avgångställe, nä det stämmer inte.. sorry, dom krigar inte i Polen, inte än. men ni förstår vad jag menar. vem vet vad dom som kom in med båten exempelvis idag och vad dom har varit med om natten det för bara tre alt. fyra dagar sedan tidigare.
Fy fasiken. Nej, nej nej.
*Förlåt, men Jag behövde skriva av mig lite bara.
Det här är.. ja, jag vet inte.
Sen.
Händer det ingenting där just du bor heller, och du inte 'ser o hör någonting och det inte händer? well, ingenting av just en sån här grej som jag nu nyss beskrev för dig som läser detta.. så tro inte att det ej 'o bara för det inte försegår något ändå i resten av Sverige också^
Vi är med i det här vi med.