• Anonym­002
    Mon 7 Mar 2022 15:27
    3246 visningar
    2 svar
    2
    3246

    Hjälp!!! Vad gör man?

    Det är såhär att jag fick ett samtal från soc, där de menade på att jag ev ska ha en otrygg miljö efter dom fått in anteckningar på detta.. 
    Vi har haft flera hemutredningar under vår vårdnadstvist där ingen ser att barnen skulle ha det dåligt i något av boendena efter vår separation. 
    Vi har fått beslut på boende, umgänge och vårdnad där det står fast vid varannan vecka och delad vårdnad. 

    Men efter detta samtal för ett bra tag sedan har jag inte fått höra någonting mer, varken om vad det handlar om eller hur utredningen ligger till.
    Men den andra föräldern har i detta fall beslutat att behålla barnen vid sig tills utredningen pågår, och valt att utesluta mig helt från barnen, varken sms eller samtal får jag svar på.. 

    Vad gör jag?  Är det verkligen rätt av soc att dra ut på tiden? Och är det verkligen rätt att den andra vårdnadshavaren utesluter mig helt? 

  • Svar på tråden Hjälp!!! Vad gör man?
  • Anonym (Hmmm)
    Mon 7 Mar 2022 15:47
    #1

    Ringa soc och fråga kanske?
    Säg att du är mån om att dina barn har det bra och att ni följer den plan som man satt upp gemensamt.

  • Anonym­002 Trådstartaren
    Mon 7 Mar 2022 15:49
    #2

    Soc kan inte svara på någonting i dagsläget, utan jag ska bara avvakta. Jag har berättat för dom allting, och de hörde min förtvivlan men var bara för mig att ha is i magen och vänta på utredning som ska ske inom rimlig tid. 

Svar på tråden Hjälp!!! Vad gör man?