• Jordgubbstanten

    KUB resultat

    Hej!
    Med tanke på att jag är 33 år, vad kan jag tänka mig för svar på KUB? 


    förstår att blodprovet och ultrat styr också men undrar om någon vet vad som är endast ålderns risk?

  • Svar på tråden KUB resultat
  • Anonym (Gasell)

    Jag har gjort Kub fyra gånger vet inte om åldern spelat in på siffrorna men känns knappast så. 

    Med ettan var jag 25 å och fick 1:20000 (lägsta möjliga tror jag) på ds. De andra var enorma siffror. Blev en frisk och välskapt flicka. 

    Med tvåan var jag 27 år och fick 1:1500 på ds, de andra siffrorna fick jag inte. Blev en frisk och välskapt son.

    Med trean var jag knappt 32 år och fick 1:2500 på ds, samma här fick inga siffror på de andra. Blev en frisk och välskapt son. 


    Med fyran ( föddes för 5 dagar sedan) var jag knappt 34 år och fick 1:6700 på ds, samma sak gr på de andra. Blev en frisk och välskapt liten flicka. 

  • lottizm

    Jag är 37 och googlade massor på risker och siffror innan kub, men fick mycket bättre siffror än vad som angavs om man bar såg till ålder. 1:17000 för trisomi 21 och lägsta risk på 13 och 18 (kommer inte ihåg vad hon sa men 1:27000 eller nåt sånt). Så det verkar ju inte hänga ihop med siffrorna man kan hitta om man går enbart på ålder. Med det sagt så är ju risken från början ändå högre med åldern, men det kan ju bli något helt annat i slutändan.

  • Anonym (Kuligt)

    kub Säger är bara en sannolikhet, den säger mig inget. 
    var gravid förra året och fick 1:20000 på kub. På rul visade flera avvikelser Och efter obduktion på barnet fanns ännu fler avvikelse. 
    har en vän som fick 1:2 på kub och fick ett friskt barn.  


     

Svar på tråden KUB resultat