• ilovebamse

    Trådback som går isär

    Hej. 
    Behöver hjälp. Har en trådback med 5 trådlådor, den sitter ju ihop längst upp och ner. Men vid låda nr 3 så böjs hela backen åt varsitt håll lixom. Så låda 2,3,4 hoppar ur sina skenor. Skenorna har små hål längst ut är dessa till för att man ska kunna skruva i nån tunn skena tvärs över så backen inte ska kunna böja sig utåt så att säga? Jätte svårt att förklara men hoppas någon förstår. Vad är hålen annars till för? Men hittar inget sånt någonstans, alltså någon skena man ska kunna köpa för detta ändamål, frågade på Jysk och de hade inte dessa hål i sin variant. Dessa jag har kom med husköpet så vet ej vart de är ifrån. Har 4 likadana trådbackar. Måste lösa detta för det gör mig tokig. 

  • Svar på tråden Trådback som går isär
  • Fjäril kär

    Låter som att dessa sektioner ska vara fastskruvad på något sätt. Troligen tillsammans i nån form av garderobslösning. De ska nog inte stå löst utan sitta ihop med något. 

  • ilovebamse
    Fjäril kär skrev 2022-03-07 16:37:18 följande:

    Låter som att dessa sektioner ska vara fastskruvad på något sätt. Troligen tillsammans i nån form av garderobslösning. De ska nog inte stå löst utan sitta ihop med något. 



  • ilovebamse
    ilovebamse skrev 2022-03-07 18:52:28 följande:
    //
    Som du ser på bilden kan hålen omöjligen vara för att de ska sättas fast i någon garderob.. de stod löst i en hemmabyggd stor garderob. Men vet ju inte som sagt hur de skulle vara från början eller så. Bara att de lixom kroknar o faller ur skenorna när man drar dem fram o tillbaka, om man inte är super försiktig alltså. 
  • Ztrumpan

    Till de där hålen tror jag det är tänkt det ska finnas plastpluttar som man använder som stopp för att trådbackar inte ska åka igenom. De lossnar väldigt lätt..
    så får väl försöka dra ihop backen på baksidan med något så den inte faller isär. Är antagligen en klen konstruktion helt enkelt eller har gjort sitt.

  • Kodia

    Jag har två förslag - hoppas att något av dem funkar!
    - Trä ett starkt snöre mellan hålen "på samma våning" på baksidan och dra åt hårt.
    - Om den står i en garderob eller mellan vägg och något annat fast så kan du testa att kila in något mellan väggen och trådbacksstativet (på ena sidan eller båda) så att det blir lite smalare. 

  • ilovebamse
    Ztrumpan skrev 2022-03-07 20:39:18 följande:

    Till de där hålen tror jag det är tänkt det ska finnas plastpluttar som man använder som stopp för att trådbackar inte ska åka igenom. De lossnar väldigt lätt..
    så får väl försöka dra ihop backen på baksidan med något så den inte faller isär. Är antagligen en klen konstruktion helt enkelt eller har gjort sitt.


    Aha okej. Tror jag förstår vad du menar. 
  • ilovebamse
    Kodia skrev 2022-03-07 21:26:16 följande:

    Jag har två förslag - hoppas att något av dem funkar!
    - Trä ett starkt snöre mellan hålen "på samma våning" på baksidan och dra åt hårt.
    - Om den står i en garderob eller mellan vägg och något annat fast så kan du testa att kila in något mellan väggen och trådbacksstativet (på ena sidan eller båda) så att det blir lite smalare. 


    Den står fristående. Tack, får kolla på det med snöre, eller någon tunn list eller nått som kanske går att få tag på. 
Svar på tråden Trådback som går isär