• Beccababy

    Missfall utan blödning?

    Jag var på ett privat ultraljud för 2 veckor sedan som visade en hinnsäck men inget foster (bm trodde det var för tidigt att se fostret då) men 1 vecka efter det gjorde jag ännu ett ultraljud, (med en annan bm, ej privat) och denna gången var livmodern TOM? 

    Ingen blödning mellan ultraljuden och mina gravtester blir starkare och starkare fortfarande...

    Är så jäkla förvirrad. Har min livmoder ätit upp min graviditet eller vadå? ???? Hur kan en hinnsäck gå upp I rök?? 

    Hoppas någon har någon tanke om vad det kan vara som hänt, då jag inte fick något annat svar från bm att det var missfall...  

  • Svar på tråden Missfall utan blödning?
  • Jag är bara jag

    Missfall man inte blött ut kallas missed abortion. Förr eller senare blöder man dock. I extremfall kan man gå flera månader utan att blöda. Det hände en bekant som gick på RUL och det fanns ingenting där. Foster kan tillbakabildas så säkerligen fostersäcken också. Den uppbyggda slemhinnan måste dock ut.

  • Jag är bara jag
    Beccababy skrev 2022-03-07 18:57:34 följande:
    Slemhinnan var dock normaltjock enligt bm... Vilket gör mig ännu mer förvirrad. O.o 
    Normaltjock för vilken tid? Det är en faslig skillnad på just när mensen är slut eller om man varit gravid i flera veckor.
  • Jag är bara jag
    Beccababy skrev 2022-03-07 19:07:48 följande:
    Normaltjock för att ej vara gravid sa barnmorskan
    Låter märkligt. Egentligen skulle du gått till en gynläkare. En b.m har mycket begränsad medicinsk kunskap.
Svar på tråden Missfall utan blödning?