• Sunset boulevard

    Ingen växtvärk i vecka 7

    Hej alla,

    Har gått in i vecka 7 och började märka att jag inte har ligamentsmärta eller växtvärk vilket jag känt redan i vecka två. Kände typ träningsvärk i magen och nu är den helt borta. Är nu så klart väldigt orolig att något inte stämmer.

    Är det vanligt eller är det ett tecken på att något är fel?

  • Svar på tråden Ingen växtvärk i vecka 7
  • Jag är bara jag

    Först måste jag få fråga hur du räknar egentligen. V.2 är man nämligen inte ens gravid. Äl är v.2+0. Hur eller hur... Det är mycket vanligt att symptom kommer och går så tidigt. Jag hade bara molvärk lite då och då. Annat kan komma ibland eller försvinna helt. I regel tyder det inte alls på att nåt är fel.

  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-03-07 21:25:19 följande:

    Först måste jag få fråga hur du räknar egentligen. V.2 är man nämligen inte ens gravid. Äl är v.2+0. Hur eller hur... Det är mycket vanligt att symptom kommer och går så tidigt. Jag hade bara molvärk lite då och då. Annat kan komma ibland eller försvinna helt. I regel tyder det inte alls på att nåt är fel.


    Jag menade främst att jag har i flera veckor känt som att jag tränat magen och haft växtvärk. Nu helt borta, därför undrar jag om något kan vara fel. Såg ett hjärta förra veckan men kan inte låta bli att vara orolig..
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-03-07 21:34:25 följande:
    Jag menade främst att jag har i flera veckor känt som att jag tränat magen och haft växtvärk. Nu helt borta, därför undrar jag om något kan vara fel. Såg ett hjärta förra veckan men kan inte låta bli att vara orolig..
    Såg du hjärtat slå v.6 redan? Oj, det var extremt ovanligt. Risken för m.f är betydligt lägre om man sett hjärtat slå. 
  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-03-07 21:45:42 följande:
    Såg du hjärtat slå v.6 redan? Oj, det var extremt ovanligt. Risken för m.f är betydligt lägre om man sett hjärtat slå. 
    Är det? Varför mig att det är många som aln se i vecka 6.

    Ok jag hoppas att du återigen har rätt har VUL på fredag. Ber innerligt att allt ser bra ut...

    Du känns som ett stöd för mig i detta trots att jag inte känner dig :)
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-03-07 21:59:45 följande:
    Är det? Varför mig att det är många som aln se i vecka 6.

    Ok jag hoppas att du återigen har rätt har VUL på fredag. Ber innerligt att allt ser bra ut...

    Du känns som ett stöd för mig i detta trots att jag inte känner dig :)
    Nej, v.6 är extremt tidigt. För att få ett klart besked ang hjärtat rekommenderas VUL först v.8 för då ska det synas. Så där hade du tur. Eller kanske möjligen är längre gången än du tror? När var senaste mens, när tror du att du hade äl och när fick du positivt gravtest? Du får ursäkta mitt "tjat", men det är så ytterligt ovanligt att se hjärtat då + att du sa att du haft molvärk flera veckor så det kan tyda på att du är längre gången. Hur som helst väldigt positivt att ha sett hjärtat! 
  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-03-08 13:13:49 följande:
    Nej, v.6 är extremt tidigt. För att få ett klart besked ang hjärtat rekommenderas VUL först v.8 för då ska det synas. Så där hade du tur. Eller kanske möjligen är längre gången än du tror? När var senaste mens, när tror du att du hade äl och när fick du positivt gravtest? Du får ursäkta mitt "tjat", men det är så ytterligt ovanligt att se hjärtat då + att du sa att du haft molvärk flera veckor så det kan tyda på att du är längre gången. Hur som helst väldigt positivt att ha sett hjärtat! 
    Tack snälla. Vi har pratat före i andra trådar angående min gynekolog som inte såg något på vul 4+4. 

    Jag gjorde vul igen 6+4 och då såg man. Jag är jätte glad så klart men kommer ha vul i vecka 8 vilket jag är lite nervös för. Beror på att det är min första graviditet och jag är över 35 år så allt för mig ängslig. 
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-03-08 13:53:39 följande:
    Tack snälla. Vi har pratat före i andra trådar angående min gynekolog som inte såg något på vul 4+4. 

    Jag gjorde vul igen 6+4 och då såg man. Jag är jätte glad så klart men kommer ha vul i vecka 8 vilket jag är lite nervös för. Beror på att det är min första graviditet och jag är över 35 år så allt för mig ängslig. 
    Jamen v.6+4 är ju slutet av v.7 och inte vecka 6 så då är det inte så konstigt att hjärtat syntes. Du är alltså på sätt och vis längre gången för du har räknat fel eller skrivit fel. Så då blir nästa VUL nu v.9 då om det är ca 2 veckor mellan.

    Förstår din oro! Men jag tycker de låter lovande! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ingen växtvärk i vecka 7