Förvärkar? Latensfas? Hjälp!
Jag blir TOKIG snart. Är just nu i vecka 39 (38+0) med mitt andra barn och har nu gått med kraftiga förvärkar i 4 kvällar, har känt av dem varenda kväll men igår natt var smärtan i ryggen vid varje värk outhärdlig och dessutom började det bli regelbundna värkar som jag var tvungen att blunda och andas mig igenom så vi ringde hit svärmor mitt i natten för att passa vår tvååring medan vi gjorde oss redo för att åka in till förlossningen men så fort jag går upp och packar väskan bara avstannar allt IGEN. Vaknar imorse och en bit slempropp har lossnat, men det är allt. Den har gått i små små bitar i många veckor så det säger mig egentligen ingenting dock. Jag är så less på det här, jag orkar inte gå och få falska förhoppningar varenda dag eller gå och ha ont i onödan. Vad gör man?! Funderade på om jag kan ringa till förlossningen men å andra sidan, vad ska de göra åt saken? Bm gör inte hinnsvepning förrän bf (vilket är om 13 dagar), jag orkar inte gå såhär mer. Dagtid känner jag inte av så mycket smärta utan egentligen bara oregelbundna sammandragningar så det är ju OK men det tar rejält på mitt psyke att gå och bli besviken varenda gång kroppen ska luras såhär, jag är så less..