Anonym (E) skrev 2022-03-09 17:51:08 följande:
Ni som har varit med någon som har passiv aggressivitet
Passiv aggresivitet, de känns som att de inte är så många som vet vad de är.
Undrar mest om ni har varit med en sån person och hur dom har betett sig mot er och hur dom hanterar situationer.
Försöker reda ut om min kille har sånt problem så de skulle underlätta att veta vad ni gick igenom och så.
Men snälla TS, du får det att låta som att det är nån slags sjukdom man drar på sig bara sådär av en slump som en förkylning.
en.wikipedia.org/wiki/Passive-aggressive_behavior
Passiv aggressivitet är ett BETENDE inte något man "har" eller "får"och oftast något man gör fullt medvetet och inte något man man liksom tvingas till som att hosta eller nysa när man är förkyld.
Din kille BETER sig passiv-aggressivt för att han VILL det inte för att han "har" det.
Om du vill ta reda om hans beteende är ett passiv-aggressivt beteende eller inte så finns det gott om länkar på nätet om hur man känner igen det. MEN om jag vore du skulle jag fundera mer på hur hans agerande får dig att må och varför du öht vill vara ihop med en sån person än gräva ner dig i alla detaljer kring exakt hur det fungerar osv.
För ponera nu att du läser på några år och doktererar i psykologi och blir expert på att känna igen passiv-aggressivt beteende, på vilket sätt kommer det få dig att må bättre i ditt förhållande? Det kommerju göra varken till eller från, för det är ju inte din kunskap kring beteendet som orsakar problemen det är ATT din kille beter sig så.