• trilskas

    Vad ska man tänka på??

    Jag ska ut och resa i Sverige med mina fyra barn i sommar. Vi kommer åka i en Volvo V70. Och ja, det kommer vara rätt trångt då jag åker med fyra barn. 

    Vi ska åka 110 mil enkelväg. Vi kommer stanna på en ort efter cirka 69 mil och sova en natt innan vi dagen efter fortsätter rutten. Väl på plats kommer vi vara i samma kommun i cirka 9 dagar innan vi gör samma resa tillbaka igen (sover på samma ort på tillbakavägen med). Eller ja, vi ska åka från Huskvarna till Lycksele, stoppet blir i Sundsvall. 

    Vi har dels ett barn som har multiallergi, hon har dessutom astma (likaså ett av hennes syskon + jag). På grund av detta kommer medicinväskan vara rätt tilltagen (med diverse adrenalinsprutor, allergitabletter, astmamediciner, etc utöver de vanliga medicinerna man har med sig på semester). Ett av barnen är dessutom väldigt lätt för att bli åksjuk. Vi har dessutom ett barn som fortfarande kommer åka rätt mycket vagn så en sulky kommer att finnas med i bilen för detta. 

    Vi ska ju norrut i landet, och jag vet att dit vi ska kommer det finnas en del knott och mygg. Det kommer också regna en hel del och ofta inte bli mer än maximalt 15-20 grader varmt om dagarna. Badmöjligheter kommer finnas, både ute och inne. Vi har tillgång till ett rum där vi ska sova - men kommer tillaga enklare mat eller äta på "enkel" restaurang eller korvmoj (det är det som kommer finnas på plats). Vi kommer få ta med egna sängkläder, men filtar och täcken finns på plats. 

    Min fundering är helt enkelt. VAD ska man packa? Vi kommer ju vara borta i 11-12 nätter. Hur mycket av allt bör man ha med sig? Vad blir för mycket / för lite? Åh, vad jag saknar en app där man kan ställa in förväntat väder, var man ska till och sådant - och så skriver den upp exakt antal klädesplagg osv.. För det står still hos mig. Ja, jag vet det är flera månader kvar men ändå! 

Svar på tråden Vad ska man tänka på??