• Anonym (Björne)

    Relevans i vårdnadstvist

    Fått en stämning på all vårdnad av mitt ex. I stämningen tar hon upp "alkoholproblem" "Aggressivitet" och att hon misstänker mig att ha skickat mms och sms till henne och hennes nya kille. Men hon "är inte säker det är jag som skickat" Hon tar även upp samarbetsproblem. Alkoholproblem och aggressivitet skulle enligt henne ha skett innan vi fick barn. Samarbetsproblem kan hon glömma. Inget av det hon säger kan bevisas.... Vad tar tingsrätt hänsyn till? Vad är relevant för dom? Saker som skett för 5 år sedan? Säker som sägs för att svartmåla den andre utan bevis? 

    Hon anmälde mig för misshandel och jag har genomgått polis förhör OCH socialförhör. Båda lades ner. Nu kommer en stämning till tingsrätt....

  • Svar på tråden Relevans i vårdnadstvist
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Björne) skrev 2022-03-13 21:11:46 följande:
    Relevans i vårdnadstvist

    Fått en stämning på all vårdnad av mitt ex. I stämningen tar hon upp "alkoholproblem" "Aggressivitet" och att hon misstänker mig att ha skickat mms och sms till henne och hennes nya kille. Men hon "är inte säker det är jag som skickat" Hon tar även upp samarbetsproblem. Alkoholproblem och aggressivitet skulle enligt henne ha skett innan vi fick barn. Samarbetsproblem kan hon glömma. Inget av det hon säger kan bevisas.... Vad tar tingsrätt hänsyn till? Vad är relevant för dom? Saker som skett för 5 år sedan? Säker som sägs för att svartmåla den andre utan bevis? 

    Hon anmälde mig för misshandel och jag har genomgått polis förhör OCH socialförhör. Båda lades ner. Nu kommer en stämning till tingsrätt....


    Har inte detta varit uppe tidigare? 

    Gäller det umgänge, vårdnad eller boende? 

    Kan ni samarbeta kring frågor som rör ert barn? 
  • Anonym (Z)
    Anonym (Igen) skrev 2022-03-13 21:16:48 följande:
    Har inte detta varit uppe tidigare? 

    Gäller det umgänge, vårdnad eller boende? 

    Kan ni samarbeta kring frågor som rör ert barn? 
    Det står ju att det är på vårdnaden?

    TS du behöver kontakta en jurist snarast. Ring och boka tid så att du får hjälp med att bedöma och hantera just din situation i just denna stämning.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Z) skrev 2022-03-14 08:25:59 följande:
    Det står ju att det är på vårdnaden?

    TS du behöver kontakta en jurist snarast. Ring och boka tid så att du får hjälp med att bedöma och hantera just din situation i just denna stämning.
    Ja, men det är inte helt ovanligt att det blir en förvirring kring vårdnad, umgänge och boende.

    Sen håller jag med att TS bör skaffa ombud snarast.
  • Anonym (Björne)

    Har en advokat som jag ej pratat med om stämningen. Vi ska prata denna vecka men tänkte bara kasta ut frågan om vad som är relevant att ta upp i en vårdnadstvist. Själv tkr jag att saker som skulle bevisa att den andre inte är en bra förälder ska komma fram,inte som mitt ex gör. "****** har skickat obehagliga sms fast hon är inte säker på att det skulle vara jag" "2015 var han full och aggressiv"
    RELEVANS (?) I vårdnadstvist?? 

    Inget av detta hon säger kan hon styrka! 
    Har dessutom genomgått polisanmälan som exet snackat sig till den är nerlagd. Socialen la med ner utredningen.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Björne) skrev 2022-03-14 10:59:05 följande:

    Har en advokat som jag ej pratat med om stämningen. Vi ska prata denna vecka men tänkte bara kasta ut frågan om vad som är relevant att ta upp i en vårdnadstvist. Själv tkr jag att saker som skulle bevisa att den andre inte är en bra förälder ska komma fram,inte som mitt ex gör. "****** har skickat obehagliga sms fast hon är inte säker på att det skulle vara jag" "2015 var han full och aggressiv"
    RELEVANS (?) I vårdnadstvist?? 

    Inget av detta hon säger kan hon styrka! 
    Har dessutom genomgått polisanmälan som exet snackat sig till den är nerlagd. Socialen la med ner utredningen.


    Är man en dålig förälder kan det påverka umgänge och boendet

    Frågor kring vårdnaden avgörs mer om föräldrarna kan samarbete i frågor kring barnet.

    Lägg inte så mycket fokus kring bevis om det är vårdaden som det gäller. Fokusera istället på att samarbeta med den andra förälder kring barnet

    Hur är läget idag kring vårdnad, umgänge och boende? Hur är vårdnaden, finns det fastställt umgänge, hur mycket ungänge har du?

    Sen, vad vill du? 
  • Anonym (Björne)

    Min advokat tyckte stämningen var väldigt dålig och mitt ex ord räcker ingenstans,står dessutom inget som skulle styrka att jag är en dålig pappa.
    Min advokat ska skriva ett svar till tingsrätten och jag har MASSOR negativt om mitt ex som  mamma.
    Hoppas TR fattar att mitt ex smutskastar mig...

Svar på tråden Relevans i vårdnadstvist