• Anonym (Jahapp)

Dejtar vi eller vill han bara ligga?

Nybliven singel här, har inte varit singel på tio år så har lite dålig koll och behöver därför lite hjälp! Är 27 år gammal (han är 30) om det är relevant  

Har träffat en kille några gånger (6 gånger). Jag var i början inte så engagerad i vårt dejtande men trots det fortsatte vi träffas och nu har jag börjat bli väldigt intresserad av honom. Senaste tre träffarna har vi setts hemma hos någon av oss och det leder alltid till sex (förstås), vilket visserligen är mysigt, men gör mig lite förvirrad kring vad han är ute efter.

När vi väl ses verkar han intresserad, han kommer ihåg små detaljer jag berättat tidigare, jag märker att han vill göra ett gott intryck, han beskriver ibland sig själv ur ett förhållande-perspektiv (ok svårt att förklara men han har t.ex nämnt i förbifarten att han gillar barn och att tycker det är viktigt att kunna diskutera saker utan att bråka tex), han är alltid väldigt snäll och gullig osv. Han har även föreslagit att vi borde boka ett event som är om tre veckor tillsammans.

Han hör alltid av sig efter vi setts och tackar för dejten och vi har kontakt nästan hela dagarna över sms. Han föreslår även alltid att vi ska ses igen, men föreslår numera alltid vardagar och att vi ska ses hemma hos någon av oss. Förstår att man kan vara fullbokad helger men tycker att det framstått som mer seriöst om han ville ses en fredag eller lördag.

Vad tror niiii, vill han bara ligga eller kan han vara ute efter något mer seriöst? 

• Svar på tråden Dejtar vi eller vill han bara ligga?
  • Anonym (Abcd)

Han vill nog bara ligga.

• Anonym (H)

Berot på. Vad är det för event?

• Anonym (Jahapp)
    Anonym (Abcd) skrev 2022-03-13 22:58:08 följande:

Han vill nog bara ligga.

Haha neej vad besviken jag blir. Men. Tycker det är märkligt då att han vill boka upp en spa-dejt tre veckor fram? Om han ändå bara vill ligga? Han är även, vad jag förstått, en aning blyg och inte en sån kille som tror att han får vem som helst. 
  • Anonym (Jahapp)
    Anonym (H) skrev 2022-03-13 23:01:58 följande:

Berot på. Vad är det för event?

Ett spa jag pratat om att jag vill åka till. Så event var väl lite fel ord Men han var snabb på att föreslå att vi ju kan åka dit ihop när jag nämnde att det ser trevligt ut. Han har tagit upp detta vid flera tillfällen och vill att vi ska bestämma exakt dag, men jag vill ju inte dra dit med nån som ser mig som sitt KK:)
  • Anonym (Lisa)

Svårt att säga. 
    Våga ställ lite krav och se hur han reagerar. Förslå helger. Ser du ett mönster att han aldrig vill ses helger fast du föreslår det så fråga varför och nöj dig inte med luddiga bortförklaringar.
    Bättre att avsluta tidigt om ni har helt olika förväntningar på relationen, för det är aldrig kul att lägga känslor och engagemang på någon som liksom inte vill åt samma håll.

• Anonym (Jahapp)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-03-13 23:06:46 följande:

Svårt att säga. 
    Våga ställ lite krav och se hur han reagerar. Förslå helger. Ser du ett mönster att han aldrig vill ses helger fast du föreslår det så fråga varför och nöj dig inte med luddiga bortförklaringar.
    Bättre att avsluta tidigt om ni har helt olika förväntningar på relationen, för det är aldrig kul att lägga känslor och engagemang på någon som liksom inte vill åt samma håll.

Ja sant, det var ett bra råd. Känns så väldigt läskigt bara, och känns även lite konstigt att ställa krav på någon man bara träffat 6 ggr. Båda vi lever ganska "upptagna" liv så jag är egentligen helt OK med att inte ses så mycket på helger, men jag vill inte hänga med någon som inte är så intresserad av mig.

• Anonym (AF)
    Anonym (Jahapp) skrev 2022-03-13 22:52:41 följande:
    Dejtar vi eller vill han bara ligga?

Nybliven singel här, har inte varit singel på tio år så har lite dålig koll och behöver därför lite hjälp! Är 27 år gammal (han är 30) om det är relevant  

Har träffat en kille några gånger (6 gånger). Jag var i början inte så engagerad i vårt dejtande men trots det fortsatte vi träffas och nu har jag börjat bli väldigt intresserad av honom. Senaste tre träffarna har vi setts hemma hos någon av oss och det leder alltid till sex (förstås), vilket visserligen är mysigt, men gör mig lite förvirrad kring vad han är ute efter.

När vi väl ses verkar han intresserad, han kommer ihåg små detaljer jag berättat tidigare, jag märker att han vill göra ett gott intryck, han beskriver ibland sig själv ur ett förhållande-perspektiv (ok svårt att förklara men han har t.ex nämnt i förbifarten att han gillar barn och att tycker det är viktigt att kunna diskutera saker utan att bråka tex), han är alltid väldigt snäll och gullig osv. Han har även föreslagit att vi borde boka ett event som är om tre veckor tillsammans.

Han hör alltid av sig efter vi setts och tackar för dejten och vi har kontakt nästan hela dagarna över sms. Han föreslår även alltid att vi ska ses igen, men föreslår numera alltid vardagar och att vi ska ses hemma hos någon av oss. Förstår att man kan vara fullbokad helger men tycker att det framstått som mer seriöst om han ville ses en fredag eller lördag.

Vad tror niiii, vill han bara ligga eller kan han vara ute efter något mer seriöst? 

Ni har ju bara setts 6 ggr, det kan väl vara så att han inte vet vad han vill få ut av relationen än? För att veta om man vill ha ett seriöst förhållande så behöver man  lära känna varandra och känslorna behöver växa till sig. Det kan ta olika lång tid för olika människor.
  • Teresiat

Det är inget konstigt att fråga om han vill dejta seriöst och se om det kan uppstå kärlek för er längre fram eller om han är i ett läge att han endast är intresserad av en mer kk-liknande relation. Ju förr ju bättre. Frågan är ju rimlig, mogen och modig att ställa.. Så inte någon av er råkar såra den ene eller den andra. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Jahapp) skrev 2022-03-13 23:19:02 följande:

Ja sant, det var ett bra råd. Känns så väldigt läskigt bara, och känns även lite konstigt att ställa krav på någon man bara träffat 6 ggr. Båda vi lever ganska "upptagna" liv så jag är egentligen helt OK med att inte ses så mycket på helger, men jag vill inte hänga med någon som inte är så intresserad av mig.

Många verkar livrädda för att "ställa krav" ungefär som att man skulle begränsa och tvinga sig på den andra ungefär. Det är inte det det handlar om tycker jag. Att våga ställa krav är snarare ett tecken på att man själv är villig att satsa på relationen och att man förväntar sig samma engagemang tillbaka.
    Det är ju det som är att vara "seriös", man har inte tid (eller ork) med otydlighet och osäkra känslor hos den andra.

Säger inte att din dejt är så, men eftersom du själv har känslor och vill satsa på honom så är det ju ganska viktigt att få veta om han är med på tåget eller inte.
    Och det visas i handling och inte i ord.
  • Anonym (Jahapp)
    Anonym (AF) skrev 2022-03-13 23:22:32 följande:
    Ni har ju bara setts 6 ggr, det kan väl vara så att han inte vet vad han vill få ut av relationen än? För att veta om man vill ha ett seriöst förhållande så behöver man  lära känna varandra och känslorna behöver växa till sig. Det kan ta olika lång tid för olika människor.
    Absolut kan det vara så! Vilket självklart är helt okej. Jag kan inte säga själv att jag vet heller, jag kom själv precis ur ett långt förhållande och hade egentligen inte tänkt träffa någon så här snabbt. Men jag vill ändå veta om det finns potential eller om han "låst sig" vid att vi inte kan bli något mer.
Svar på tråden Dejtar vi eller vill han bara ligga?