• Anonym (Förskollärare)

Förskollärare (se hit) - Byta yrke

Jag är 36 år, arbetar som förskollärare och har gjort detta i 12 år. Jag börjar allt oftare att snudda vid tanken om att byta yrke. Jag har alltid älskat mitt jobb men börjar känna mer och mer att yrket tar väldigt mycket energi ifrån mig. Jag känner inte samma glädje längre för jobbet som jag gjorde förr. 
    Ni som arbetar som förskollärare och snuddat vid tanken, hur har ni gjort?
    Ni som bytt yrke, hur blev det och vad arbetar ni med nu? 
    Någon annan som gjort ett byte av yrke även om ni inte arbetat som förskollärare? Hur blev det sen?

• Svar på tråden Förskollärare (se hit) - Byta yrke
  • Anonym (Gasell)

Jag fyller 35 år och är utbildad lärare, arbetar på lågstadiet. dock föräldraledig just nu. Jag är oxå inne på att byta karriär. Vet dock inte om jag vågar. Är lite inne på att plugga igen men inte så sugen på att ta mer CSN egentligen. Skulle ev vilja arbeta inom sjukvården som sjuksköterska eller något. Man ska ju jobba så många år till så är man sugen på karriärbyte så är det ju iaf inte försent. 

Vad skulle du vilja byta till? 

• Anonym (Förskollärare)
    Anonym (Gasell) skrev 2022-03-14 17:11:05 följande:

Jag fyller 35 år och är utbildad lärare, arbetar på lågstadiet. dock föräldraledig just nu. Jag är oxå inne på att byta karriär. Vet dock inte om jag vågar. Är lite inne på att plugga igen men inte så sugen på att ta mer CSN egentligen. Skulle ev vilja arbeta inom sjukvården som sjuksköterska eller något. Man ska ju jobba så många år till så är man sugen på karriärbyte så är det ju iaf inte försent. 

Vad skulle du vilja byta till? 

Jag har också funderat på att läsa men vet inte till vad ännu i sådana fall. Men är egentligen inte sugen på att plugga heller när jag precis blivit av med mitt CSN lån. Jag vet inte vad jag vill göra istället. Yrkesbyte har börjat dyka upp i mina tankar den senaste tiden. Drömmen vore att ha ett jobb som jag kan lämna helt när jag går därifrån och inte sitta på några kvällsmöten. Slippa ha en massa i huvudet med mig hem, slippa göra övertid som man aldrig får ut. 
Svar på tråden Förskollärare (se hit) - Byta yrke