• Quarizzzz

Sen mens och konstig blödning

Jag och sambon försöker bli gravidà sen en tid tillbaka och förra ägglossningen körde vi dagligen.

Min menscykel är vanligtvis 26-27 dagar. Har en relativt lugn blödning som varar i ca 3-4 dagar. Aldrig för mycket eller för lite. väldigt sällan mår jag dåligt eller har ont. En okomplicerad mens helt enkelt.

Nu va min mens 5 dagar sen, så vi fick såklart förhoppningar. Tog ett test som visa negativt men de kan dom ju lätt göra tidigt.

Men, 5 dagar sen och igår kväll fick jag den - men inte den vanliga mensen. Utan första 10h var flytningarna ljusrosa och väldigt lite kom ut. Ont i nedre delen av magen, ryggen och mådde illa. Inget jag varit med om förut.

idag kom det massa flytningar, vanliga röda färgen och såg ut som ?vanligt?. Jag mår dock jätte konstigt. illamående och en konstig känsla i magen. Inte smärta men inte inte smärta heller om ni förstår?

Den ?vanliga? mensen varade nu dock i bara ca 8-12h. Och nu är den borta och tillbaka till den tunna, ljusrosa flytningen.

Någon som varit med om detta? 

• Svar på tråden Sen mens och konstig blödning
  • Swed123

Jag har gjort ett liknande inlägg. Har också hFt regelbundet sex med min pojkvänn och speciellt under ägglossningen..

• Mojsan09

Har du nyligen tagit covid-vaccin? Efter att jag hade tagit tredje dosen så vet jag inte om jag lyckades ägglossa den cykeln. Fick inte utslag för LH-stegring och tveksam temp höjning. Mensen dröjde ca fem dagar längre än vanligt. 

Svar på tråden Sen mens och konstig blödning