• Mon 14 Mar 2022 18:24
    3768 visningar
    11 svar
    11
    3768

    Tips på billigare möbelflyttning

    Hej hej!
    Behöver lite tips om möbelflyttning.
    Är en student som ska flytta till en billigare lägenhet i samma ort jag lever i nu.

    Tänkte fråga min broder om hjälp, men däremot vill inte. Det är förståeligt och vill inte störa honom om det. Andra familjemedlemmar kan inte på grund av ingen tillgång till bil. Sökte lokala flyttfirmor men antingen för dyrt eller fullbokad den veckan.

    Min idiotiska idé är väl då att jag själv flyttar möblerna genom att lasta på plattformar med hjul och drar med de till den nya lägenheten. Är 2,6 km emellan lägenheterna och jag behöver mest bara flytta sängen och bokhyllan.
    Resten kan demonteras och transporteras med min egen småbil.
    Vad tycker ni? Finns det bättre idéer?

  • Svar på tråden Tips på billigare möbelflyttning
  • Mon 14 Mar 2022 18:37
    #1

    Varför inte bara fråga ett gäng studiekamrater om lite hjälp? 

  • Mon 14 Mar 2022 18:42
    #2
    +1

    Hyr en liten skåpbil i några timmar. Inte gratis men mycket billigare än flyttfirma.

  • Mon 14 Mar 2022 18:56
    #3
    Fjäril kär skrev 2022-03-14 18:37:45 följande:

    Varför inte bara fråga ett gäng studiekamrater om lite hjälp? 


    Tänkte det men de bor en bit ifrån mig, har inte så många andra att fråga heller tyvärr..
  • Mon 14 Mar 2022 18:58
    #4
    myskmalva skrev 2022-03-14 18:42:33 följande:

    Hyr en liten skåpbil i några timmar. Inte gratis men mycket billigare än flyttfirma.


    Hmm jo kan nog kolla upp det om det finns några som är villiga att hyra ut. Tack för förslaget!
  • Mon 14 Mar 2022 19:03
    #5

    Kolla in tipptapp.com

    Det är som Uber fast för att flytta eller kasta prylar, där kan man få hjälp av privatpersoner som ändå ska köra samma håll, typ.


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Anonym (riz)
    Mon 14 Mar 2022 19:05
    #6

    Som tidigare nämnts, kolla om du kan hyra en skåpbil. Har du drag så är en kärra ännu billigare.

  • Mon 14 Mar 2022 19:07
    #7
    +1
    Themis skrev 2022-03-14 19:03:06 följande:
    Kolla in tipptapp.com Det är som Uber fast för att flytta eller kasta prylar, där kan man få hjälp av privatpersoner som ändå ska köra samma håll, typ.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.

    Bra idé men länken leder till ett spel. Tiptapp.com funkar bättre.
  • Mon 14 Mar 2022 19:15
    #8
    +1

    I de allra flesta städer och orter finns ju mindre företag som med billig arbetskraft kan fixa flyttar, flyttstäda, bära pianon, klippa buskar etc. Oftast är dom på olika sätt funktionshindrade, de kanske är pensionärer, långtidsarbetslösa, arbetstränar etc. Men grejen är att det är billigt! 

    Kolla med din stad/kommun om det finns sånt - vet du inte hur du ska leta så kolla tex hos de större loppisbutikerna typ Röda korset, Erikshjälpen etc för dom vet garanterat vilka du menar och kan fixa telefonnummer.

  • Mon 14 Mar 2022 19:33
    #9
    myskmalva skrev 2022-03-14 19:07:24 följande:

    Bra idé men länken leder till ett spel. Tiptapp.com funkar bättre.
    Hoppla, som det kan bli! Tack för rättelsen!
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Mon 14 Mar 2022 19:50
    #10
    Themis skrev 2022-03-14 19:03:06 följande:

    Kolla in tipptapp.com

    Det är som Uber fast för att flytta eller kasta prylar, där kan man få hjälp av privatpersoner som ändå ska köra samma håll, typ.


    myskmalva skrev 2022-03-14 19:07:24 följande:

    Bra idé men länken leder till ett spel. Tiptapp.com funkar bättre.
    Tack ska nog kolla igenom det! Kanske också vad Fjäril sa.
    Anonym (riz) skrev 2022-03-14 19:05:17 följande:

    Som tidigare nämnts, kolla om du kan hyra en skåpbil. Har du drag så är en kärra ännu billigare.


    Hade kollat runt nyligen om att hyra skåpbil, mestadels företag då, men är också ganska dyra. Funderar på att fråga i lokal facebook grupp då de brukar vara schyssta :)
    Tyvärr har inte min bil det.

  • Mon 14 Mar 2022 19:53
    #11
    Fjäril kär skrev 2022-03-14 19:15:01 följande:

    I de allra flesta städer och orter finns ju mindre företag som med billig arbetskraft kan fixa flyttar, flyttstäda, bära pianon, klippa buskar etc. Oftast är dom på olika sätt funktionshindrade, de kanske är pensionärer, långtidsarbetslösa, arbetstränar etc. Men grejen är att det är billigt! 

    Kolla med din stad/kommun om det finns sånt - vet du inte hur du ska leta så kolla tex hos de större loppisbutikerna typ Röda korset, Erikshjälpen etc för dom vet garanterat vilka du menar och kan fixa telefonnummer.


    Oj tack för info:t! Det är väldigt hjälpsam, jag ska nog kolla och fråga! Vet att det finns ett fåtal sådana butiker i orten. Väl värt att fråga och prova. :)
Svar på tråden Tips på billigare möbelflyttning