• Bumpy

    Fler som känner sig ensamma?

    Hej!

    Att ha barnlängtan och gå igenom ofrivillig barnlöshet är verkligen en berg och dalbana av känslor - maktlöshet, frustration, sorg, avundsjuka, rädsla... Jag och min man har personligen försökt i flera år och befinner oss just nu i en situation där vi inte vet vad nästa steg är...

    För några år sedan träffade jag en vän och efter en tids samtal visade det sig att hon också går igenom ofrivillig barnlöshet. Vi pratade mycket om våra känslor och hur ensamma vi känt oss. Om behovet av att hitta en gemenskap där vi kan dela våra berättelser, men också ta del av andras. Därför arbetar vi just nu med en app för ofrivilligt barnlösa eller för folk som vill lära sig mer om fertilitet. Syftet med appen är att användare kan komma i kontakt med andra som faktiskt förstår eller som genomgår en liknande resa eller behandling.

    Stödet som erbjuds för oss som går igenom ofrivillig barnlöshet är minst sagt bristfälligt, och vi skulle behöva hjälp av personer som genomgått detta för att göra en förändring. Finns det några av er där ute som skulle kunna tänka sig att mötas upp eller ha kontakt och prata om våra upplevelser? Vilket stöd vi önskar att vi hade haft, hur våra behov ser ut och så vidare.

    Skickar kärlek och styrka till alla er där ute som kämpar och hoppas att vi hörs <3


    -
Svar på tråden Fler som känner sig ensamma?