• Aslan

Förvärkar?

Jag har i två nätter nu haft kraftiga värkar wsom eskalerat. Första natten gjorde det ONT. började runt midnatt för att sedan avta på morgonen runt 7 tiden. Jag hade precis klivit in i vecka 36 (35+1) så jag blev osäker på om man gör något åt det eller inte så jag ringde fl och frågade. Nej, det gjorde man inte. Hon hade dessutom full tillit på att jag själv kunde bedöma som omföderska när det var dags att komma in Och sa att om inte annat kunde jag få med mig en sovdos hem. 

2 natten kom och seriöst, jävlar vad ont jag hade. Jag låg dubbelvikt över köksbordet eller krälade som en mask i sängen. Övertygad om att nu är det igång Seriöst. Jag drog mig ändå för att väcka sambon och köra upp barnvakten till sonen mitt i natten och försökte härda ut. Och ja, runt sjusnåret så avtog det sakta igen. 

Hade rutinbesök hos bm idag och hon kollade tappen, 2 cm, ?mellanmjuk? lite bakåtriktad och inre modermun stängd. Dock utbrast hon att jag hade en lite. Blödning Då hon hade blod på fingrarna efter undersökningen. Jag tror dock mer det berodde på att hon undersökte och var där och grävde. Nu ligger jag med molande mensvärk (vilket jag haft i flera dagar, men mer tilltagande efter undersökninge) och har ännu bruna flytningar.. bm konstaterade att bebis var fixerad och låg låångt ner, tog utinsticka och dom vanliga kontrollerna som såg utmärkta ut. 

Men seriöst. Vad är det här? Men första barnet så fick jag kvällen innan han föddes en brun flytning och sen på morgonen forsande vattenavgång. Glasklart. 

men detta. Suck.. Jag har ca 1 månad kvar till bf. Ska jag pinas och plågas såhär var och varannan natt i 4-6 veckor till så vet jag inte vad jag gör. hur har det varit flr er omföderskor? Har det gett med sig Eller är det bestående Till bf? Något som varit med om något liknande och HUR kan man lindra? Dusch, alvedon och värme är lixom en kiss i havet typ. 

Mvh en trött mamma som bara vill få sova och kunna vila sista tiden ????

Svar på tråden Förvärkar?