• Anonym (Grön flagg)

Hur visar tjejer intresse?

I den här tråden svarar tjejer att killar visar intresse genom blickar och leenden.
    Riktigt så enkelt är det inte för killar att veta om tjejen är intresserad.
    En tjej kan le och titta på killen, och det betyder inte att hon är intresserad.
    En svarade att det är svårt att missa hennes intresse, då hon ser killen lite längre i ögonen än vad man annars gör.
    Jag tror att killar kan inbilla sig sånt här. Se vad han vill se.
    Så hur visar ni tjejer att ni är intresserade?

www.familjeliv.se/forum/thread/79158185-tar-du-tjej-forsta-steget/2

Ja det kan jag göra, men förutsatt att killen har visat något intresse först tex genom blickar, leenden eller liknande.

Jag är nog rätt tydlig i mitt intresse och söker hans sällskap och intresserar mig för det han säger och ser honom i ögonen lite längre än vad man annars gör. Det är nog svårt att missa att jag är intresserad om jag är det. För att jag ska gå vidare därifrån behöver jag få gensvar och känna att han uppskattar mig genom att söka mitt sällskap också och besvara blickar mm. Gör han inte det drar jag slutsatsen att han inte är intresserad och går vidare.
  • Svar på tråden Hur visar tjejer intresse?
  • Anonym (M)

Hur definierar du intresse? Var på skalan mellan "Det kunde vara trevligt att byta några ord med honom" och "Jag vill kulla honom nu" befinner vi oss?

• Anonym (Grön flagg)
     En tjej testar killen för att se om han verkligen är intresserad av henne. Hon vill få uppmärksamhet och känna sig iakttagen. Tjejer vill gärna att killar tar första initiativet. I ett sådant fall så kanske hon gör dig förvirrad. Hon ger dig blickar, pratar med dig ibland och ibland så total ignorerar hon dig. Allt detta för att testa dig om du verkligen vill ha just hon. Ibland så gillar man en tjej, men det är svårt att få hennes uppmärksamhet. Ge inte upp för fort, många tjejer drar ut på det länge för att se om du på riktigt är intresserad eller ger upp så fort du får ett nej.

Att ta första steget är svårt oavsett om man är tjej eller kille. Tjejer behöver inte vänta på att killen ska ta första steget. De flesta killar skulle förmodligen tycka det var roligt att en tjej tog initiativet, och dessutom så står man ut bland mängden. Så om du verkligen vill ha en kille. Go for it! Ett annat tips är att de flesta vågar inte ta första steget, oavsett hur snygg killen är eller hur självsäker personen är. Det finns goda chanser för dig där ute som vågar!

Tjejer brukar ofta säga att killar fattar INGENTING! Varför då? Killar förstår oftast inte varför tjejer gör som de gör, när tjejerna själv tycker att det är uppenbart. T.ex. när tjejer är sura brukar de ofta inte säga något, de brukar försöka visa att de är sura eller genom att vara knäpptysta. Det är många som håller med om att killar förstår bara om man pratar klarspråk. Så om du är tjej och försöker flirta med killar, kanske behöver du vara extra tydlig.

Om du är kille och inte vet om en tjej gillar dig eller inte. Tänk på att ofta så kommunicerar tjej med gester istället för klarspråk. Hon kanske ger dig blickar, skrattar mer åt dina skämt, skickar meddelanden, pratar med dina vänner istället för dig? allt för att få din uppmärksamhet och göra dig smått osäker på samma gång. Ibland leder detta till att tjejer blir sura när killar inte fattar och tar till extrema metoder, som till exempel börja flirta med killens kompis istället. Som kille kan man tänka på om tjejen i princip alltid är på samma fest, blir kompis med samma kompisar och är alltid med på ett hörn, så finns det goda chanser att hon är intresserad.
  • Anonym (olika från kvinna till kvinna)

Jag tror tjejer visar intresse för en man på en väldigt massa sätt, beroende på vilken tjej det är, vilken man vi försöker visa intresse för och i vilken situation.

Jag själv är väldigt dålig på det och behöver vara övertydlig för att män skall förstå att jag är intresserad.

Jag tror många kan signalera det på olika sätt med kroppsspråk...men det kan INTE jag. Jag har försökt läsa på om det och agera som det står beskrivet med att visa tecken och kroppsspråk men det går inte fram. Åtminstone inte när JAG gör det. 

Nu är jag dålig på det oavsett ,men det beror nog mycket på man med hur vi kan göra. Är jag intresserad av snuskgubben Allan kåtast i Kronoberg så kan jag nog göra på ett helt annat sätt än om jag är intresserad av Waldemar Von Öfwerklahss IV

• Anonym (haha)
    Anonym (Grön flagg) skrev 2022-03-21 06:41:01 följande:
     En tjej testar killen för att se om han verkligen är intresserad av henne. Hon vill få uppmärksamhet och känna sig iakttagen. Tjejer vill gärna att killar tar första initiativet. I ett sådant fall så kanske hon gör dig förvirrad. Hon ger dig blickar, pratar med dig ibland och ibland så total ignorerar hon dig. Allt detta för att testa dig om du verkligen vill ha just hon. Ibland så gillar man en tjej, men det är svårt att få hennes uppmärksamhet. Ge inte upp för fort, många tjejer drar ut på det länge för att se om du på riktigt är intresserad eller ger upp så fort du får ett nej.

Att ta första steget är svårt oavsett om man är tjej eller kille. Tjejer behöver inte vänta på att killen ska ta första steget. De flesta killar skulle förmodligen tycka det var roligt att en tjej tog initiativet, och dessutom så står man ut bland mängden. Så om du verkligen vill ha en kille. Go for it! Ett annat tips är att de flesta vågar inte ta första steget, oavsett hur snygg killen är eller hur självsäker personen är. Det finns goda chanser för dig där ute som vågar!

Tjejer brukar ofta säga att killar fattar INGENTING! Varför då? Killar förstår oftast inte varför tjejer gör som de gör, när tjejerna själv tycker att det är uppenbart. T.ex. när tjejer är sura brukar de ofta inte säga något, de brukar försöka visa att de är sura eller genom att vara knäpptysta. Det är många som håller med om att killar förstår bara om man pratar klarspråk. Så om du är tjej och försöker flirta med killar, kanske behöver du vara extra tydlig.

Om du är kille och inte vet om en tjej gillar dig eller inte. Tänk på att ofta så kommunicerar tjej med gester istället för klarspråk. Hon kanske ger dig blickar, skrattar mer åt dina skämt, skickar meddelanden, pratar med dina vänner istället för dig allt för att få din uppmärksamhet och göra dig smått osäker på samma gång. Ibland leder detta till att tjejer blir sura när killar inte fattar och tar till extrema metoder, som till exempel börja flirta med killens kompis istället. Som kille kan man tänka på om tjejen i princip alltid är på samma fest, blir kompis med samma kompisar och är alltid med på ett hörn, så finns det goda chanser att hon är intresserad.
    Haha men vad ÄR detta??? Oj vad du vet. Skulle inte tråden handla om vad vi tjejer gör?
  • Anonym (Grön flagg)
    Anonym (haha) skrev 2022-03-21 15:16:15 följande:
    Haha men vad ÄR detta??? Oj vad du vet. Skulle inte tråden handla om vad vi tjejer gör?
    Citat från en sida. Själv så har jag noll koll, och vet inget om tjejer.
  • Anonym (W)
    Anonym (M) skrev 2022-03-20 08:38:53 följande:

Hur definierar du intresse? Var på skalan mellan "Det kunde vara trevligt att byta några ord med honom" och "Jag vill kulla honom nu" befinner vi oss?

Jag skulle gärna vilja veta bägge alternativen och allt där emellan också.
  • Anonym (1#)
    Anonym (Grön flagg) skrev 2022-03-21 15:18:33 följande:
    Lektion 1. Tjejer är människor, människor är olika. Vi är ingen utomjordisk art som behöver studeras. Så sjukt avtändande med män som inbillar sig att kvinnor är sååå annorlunda och sååå svåra att förstå sig på. Behandla oss som medmänniskor inte som något slags pussel. 
  • Anonym (Grön flagg)
    Anonym (1#) skrev 2022-03-21 15:31:21 följande:
    Lektion 1. Tjejer är människor, människor är olika. Vi är ingen utomjordisk art som behöver studeras. Så sjukt avtändande med män som inbillar sig att kvinnor är sååå annorlunda och sååå svåra att förstå sig på. Behandla oss som medmänniskor inte som något slags pussel. 
    Jag har träffat många olika sorters tjejer.
    Dom jag gillat var alla olika.

Tjejer säger att man vet när en tjej är intresserad.
  • Anonym (Igen)
    vet du inget om din syster?
  • Anonym (haha)
    Men skriv det då! Och kom med egna tankar istället.
Svar på tråden Hur visar tjejer intresse?