• Friddan

Gammaldags barnvagn?

Hej!

Jag har sett en del bilder på moderna vagnar som ser "äldre" ut, med stooora hjul. Vet att det finns några som heter Balmoral och Kensington (minns inte namnet på själva tillverkaren utan bara på vagnarna). Dessa vagnar är svindyra för att uttrycka sig i underkant och vi har inte råd med någon sån.

Nu undrar jag om det finns fler tillverkare som gör vagnar i den här stilen?
    Alla tips mottages tacksamt, även tips på hemsidor!

/Friddan

• Svar på tråden Gammaldags barnvagn?
  • Pluttiluttan

Är det den där "kändisvagnen" som Srah Jessica Parker och Madonna hade? Ja, dom är fina...och dyyyyra! Har sett en liknande från märket Inglesina, dom är nog lite mer överkomliga i pris www.inglesina.com

• Friddan

Ja just det! Tack Pluttiluttan, det var en fin vagn på Inglesina.

Fler som har tips på leverantörer?

/friddan

• Emma N

Är själv frälst på den gammeldags varianten, så jag har undersökt lite.... Norska märket Simo, danska Odder och amerikanska Silver Cross är några. Googla på dem och kolla om det var ngt sådant du tänkt dig. I så fall kan man komma över fina begagnade eller lite äldre årsmodeller för ett schysst pris. De är dyyyyra nya...

• Tygtiiger

Kolla på blocket!
    Jag vet att sådana vagnar är poppis i danmark, så det kanske kan finnas nåt på danska e-bay...
    Fina är de iallafall!

• ninahelena

I Danmark går de flesta runt med denna typ av vagn. Själv har jag köpt en gammal, original Brio som är så fantastiskt vacker!

• ninahelena

I Danmark går de flesta runt med denna typ av vagn. Själv har jag köpt en gammal, original Brio som är så fantastiskt vacker!

• Snova

Blocket och dyl är nog bäst! Vet ej om klädslarna går att tvätta på de gamla vagnarna dock...

• Friddan

Tack alla för tipsen!

Nu ska jag surfa runt och se om jag kan hitta min "drömvagn"! Förhoppningsvis till ett rimligt pris...

Har ni fler tips så SKRIV!

/Friddan

• Friddan

Tack alla för tipsen!

Nu ska jag surfa runt och se om jag kan hitta min "drömvagn"! Förhoppningsvis till ett rimligt pris...

/Friddan

• Friddan

Tack alla för tipsen!

/Friddan

Svar på tråden Gammaldags barnvagn?