Vid gemensam vårdnad, har jag rätt att veta/fråga min ex med vem min barn bor med?
Kan man som vårdnadshavare kräva från sin ex att veta om sin barn boendesituation?.. Min son (2 år gammal) har dem senaste 7 månader flyttat runt 3 olika boende. Först bodde han med oss, sen flyttade ut min sambo utan någon som helst förklaringen till en vännina och bodde i ett rum, (jag misstänkte att hon hade varit otrogen men visste inte med vem) sen flyttade hon till en eget lägenhet och nu verkar det så att hon bor växelvis med sin ex ( hennes äldsta barns pappa som hon har två barn med) i en annan hem, antagligen det var med honom hon var otrogen och gick tillbaks till , därför ville hon aldrig konfronteras eller förklara sin ageranden när hon lämnade mig.
Saken är att jag bor i en annan stad och har gått vidare, har träffat en ny tjej, jag bryr mig inte ett dug med vem hon lever med eller vad hon gör , men jag oroar mig för min son, hennes nuvarande är inte ett bra förebild, vi hade stora problem med honom då han bland annat dricker, röker på och lever i ett hem som är fullständigt kaos. Idag hämtade jag min son på dagis och då var han fullt med katthår, smutsig och hade djupa rivmärket på handen, han är jämt snuvig och jag sa till henne att han kanske behövs testas för pälsallergi vilken hon vill inte göra.
Tack på förhand.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-03-22 01:24
Alltså fråga om nuvarande boendesituation utan att man framstår som svartjuk eller så så att hon inte sen hos familjerätten eller annans instans säger att jag är svartsjuk vilket inte är fallet.