• Zallyz

Brintellix

Vet inte om jag skriver i rätt grupp.
    Men undrar om det är någon som tar det antidepressiva medecinen  Brintellix och vill gärna veta hur det funkar för er och vilka biverkningar ni har fått samt hur den sexuella biten fungerar ?
    Jag har för en vecka sedan bytt ut 60 mg cymbalta mot 10mg Brintellix då läkaren sa att Brintellix har lite biverkningar jämfört med tex cymbaltan.
    Han ville prova ett byte pga av vikten samt att jag har nedsatt sexlust och känner mig trött.
    Han tyckte att jag kunde avsluta cymbaltan och direkt övergå till brintellix utan övergångsfasning. Känner av biverkningar som jobbiga drömmar. Svettningar, törst, lite yr och framförallt jobbigt med ögonrörelserna som känns som  elektriska stötar. Mottar gärna era erfarenheter. 

• Svar på tråden Brintellix
  • FtS70

Brintellix är ett modernt, mycket uppskattat preparat som har hjälpt många patienter mycket, enbart eller i kombination med andra farmaka. Drömmarna är nog biverkningar av ditt nya preparat, det andra skulle kunna vara resultat av den i mitt tycke hastiga utsättningen av Cymbalta.

Svar på tråden Brintellix