Anonym (Orolig) skrev 2022-03-23 14:17:43 följande:
Tack så mycket för svaret!
Jag ammar helt så han får ingen flaska , så det är väl egentligen bara bröstet och sina egna händer han brukar ha i munnen .. Har sagt att 6-åringen inte ska ta på hans händer just nu eller nära munnen.
Har beställt medicin och pratat med BVC också och hon sa att jag ska kolla om 6-åringen verkligen har det innan jag behandlar. Hon sa att hon såg det när bajset höll på att komma ut (ursäkta för TMI), hon måste ha liksom tittat ner mellan benen när hon satt på toa .. hon sa att hon såg något vitt som rörde sig men hon kan ju ha sett fel såklart..
Det som är bra är ju att hon säger att det inte kliar så hon håller inte på och kliar sig där iallafall.
BVC sa också att det finns receptbelagd medicin som bebis kan få om han blir smittad (måste vara Vermox?) men får ju hoppas att han inte blir det..
Om inte annat är det skönt att ha medicin hemma, när mina barn fick springmask var läkemedlet slut överallt och vi fick recept på vermox till slut istället. Samma med lusmedel, när barnen väl får det vill man inte vänta in leverans på medicinen, haha.
Anonym (.) skrev 2022-03-23 14:22:55 följande:
Javisst är det trist med sanningsenliga svar. Det finns ju stor risk att man inte får de svar man vill ha.
Lite Putin över det hela, att man bara accepterar de svar man vill ha och resten är som Putin skulle säga - otrevliga.
För övrigt ska man inte ge medicinska råd i ett forum.
Vilken märklig, irrelevant och framförallt inkorrekt jämförelse. Det finns alltid ett konstruktivt sätt att svara på, det finns ingen ursäkt till att vara otrevlig mot en orolig person.
Dels håller jag inte med om att inte ge medicinska råd i forum, man kan alltid ge allmänna råd. Dels gav jag inga medicinska råd, handtvätt räknas inte riktigt...
Gameofthrones skrev 2022-03-23 15:01:28 följande:
Hade det inte varit krig. Hade ni inte dragit en krigsmening o h man skiljer sig ifrån bebis till kriga sarkasm.?
Jävligt fånigt.
De flesta människor vet väl att man ringer väl 1177. Om medecinska förhållanden?
Kvinnor som talar såhär i ett forum borde samlas i ett hönshus. Inte sitta i en regering heller.
Vissa kvinnor kan. Men när man håller på som ni
Haha,
Ta en kopp kaffe istället.
Nej, man kan ställa en allmän fråga på forum utan att det ger dig rätten att vara dryg. Varför ska jag "samlas i ett hönshus" när jag faktiskt svarade på TS frågeställning? Om någon är det väl du som kan kackla någon annanstans, med dina försök till härskartekniker.