• Kian2013

    Mycket funderingar

    Jag och min sambo har försökt få barn sedan november-21. min senaste mens var 27/2 och ägglossning visade starkt positivt 10/3. Veckan efter det började jag känna molande värk i magen (typ som mensvär) brännande känsla i vänstra bröstet, mest när jag låg på sidan. Började i veckan få ont runt bäckenet, som en strålande känsla när jag reste mig och gick. känner av mer hunger än tidigare, lite halsbränna till och från. Känns som en klump i halsen ibland.

    dum som man är så googlar man vilket datum man kan göra ett gravtest, då kunde jag göra det den 22/3. Men det visade negativt. Min mens är beräknad runt den 27/3, har regelbunden mens.


    men nu har alla symtom försvunnit. Och då kan jag meddela att jag brukar aldrig har några känningar av något av det här vid ägglossning, innan mens osv.
    det jag kan känna av är det klassiska i magen när mensen är på g. Kan det vara så att man kan vara gravid ändå?

    kan också säga både jag och min sambo har ett barn på varsitt håll sedan tidigare

  • Svar på tråden Mycket funderingar
  • Ebo88

    Ja det kan du vara, om du nu inte har BIM förrän den 27/3.

    Jag har aldrig testat innan BIM utan jag har inväntat mens och är den 1-2 dagar sen så tar jag test. 

  • Ebo88
    Kian2013 skrev 2022-03-23 10:53:26 följande:

    Ebo88: men är det vanligt att symtom bara försvinner?


    vet inte

    skulle nog säga att det är mer individuellt och från person till person.

    jag själv får samma symptom som innan mens när jag har vart gravid, så jag märker ingen skillnad på om det faktist är mens eller graviditet på gång, därför så tar jag inte test om inte mensen är sen exemplevis 
  • interiorjunkie

    Hej! Hoppar in här lite sent:) Blev det någon graviditet för dig? 


    Jag har lite samma symtom. Ungefär 8 dagar efter ägglossning började jag känna molande värk väldigt långt ner i magen. Lite som mensvärk men inte alls lika kraftigt, det liksom drar och stramar. Andra symtom är ömma bröst, sämre matlust, lite lätt illamående till och från samt metallsmak i munnen vid några tillfällen. Är nu på bim -2 och testade tyvärr negativt imorse. Kanske bara var för tidigt för att visa något, hoppas på det. Håll tummarna för mig :) 

Svar på tråden Mycket funderingar