Dåligt bemötande, systembolaget
Idag när jag skulle in på ett lite mindre systembolag på en liten ort så fick jag skumt bemötande av personalen.
(Jag är en ung kvinna.)
Många tror att jag är 15-17 vilket är yngre än vad jag är.
Iallafall, personalen där inne såg riktigt bekymrad ut och tittade på mig i princip hela tiden. de frågade mig om jag behövde hjälp och jag svarade att jag kollar runt lite. orkar inte lägga in alla detaljer men helt enkelt så var personalen fruktansvärt misstänksam av någon anledning. jag visade upp mitt leg och fick iallafall hem varorna.
Jag fick nästan skuldkänslor och kände att jag hade oroat personalen/gjort något fel.
Jag har varit in på ett annat systembolag innan och där var det inga problem alls, personalen var hur lugn som helst.
Trodde hon att jag var minderårig och skulle försöka handla ändå? trodde hon att jag skulle langa? eller finns det bara personal som inte kan acceptera att unga dricker alkohol?
tycker att det är onödigt att äldre ska vara tjatiga på ungdomar om att alkohol är "dåligt". och bara för att man är ung och går till systemet så betyder inte det att vi alla är oansvariga.