• ssoffpotatisen

    missfall?

    jag är gravid i vecka 8. varit orolig sedan jag plussade. hade en rosa flytning för några veckor sedan (litegrann på pappret efter jag hade kissat), mer mensvärk/växtvärk långt ner i magen dagarna efter det men inga återkommande blödningar som gyn sa att jag skulle hålla koll på. igår på jobbet fick jag en igen, denna gången mer åt det bruna hållet. blev så ledsen. jag har ett MA i bagaget innan 19-barnet och jag fick flashbacks. försöker intala mig själv att de e normalt men jag har haft en dålig magkänsla hela tiden. det har fortsatt litegrann under dagen, fortfarande bara såpass lite att det syns lite på pappret efter jag kissat. lite stickningar i magen. ringt gyn idag igen men de gör fortfarande ingenting då det inte är tillräckligt akut vilket jag oxå förstår. jag har ett VUL inbokat på fredag men tiden dit är såååå lång, speciellt när jag har denna dåliga känslan att det inte gått vägen denna gången. sen börjar jag fundera på om det faktiskt är normalt, en tvilling som inte velat stanna kvar eller liknande, vet ju andra som varit med om det men att det ska vara det för mig känns bara för overkligt. har redan ställt in mig på att de e kört. vet inte vad jag vill med texten heller. bara dela det med någon kanske. hittills bara jag, min sambo o en kollega till mig som vet så man är väldigt ensam i sina känslor.

    förra gången jag var med om MA hade jag absolut noll symtom. misstänkte ju att något va fel. nu har jag fortfarande illamående så fort jag rör mig, ömma bröst osv. det har inte försvunnit i samband med detta

  • Svar på tråden missfall?
  • Jag är bara jag

    Behöver inte alls vara m.f. Rätt många gravida blöder och det är helt ofarligt. Vissa tom ganska mycket som jag v.7. Det blev barn ändå. Att du har gravsymptom nu, men inte sist tolkar jag positivt. Jag hade i princip noll symptom alla graviditeter som slutade i m.f, men när jag väntade barn fick jag nästan allt man kan få istället. Inkl. illamående.

  • ssoffpotatisen
    Jag är bara jag skrev 2022-03-23 16:46:30 följande:

    Behöver inte alls vara m.f. Rätt många gravida blöder och det är helt ofarligt. Vissa tom ganska mycket som jag v.7. Det blev barn ändå. Att du har gravsymptom nu, men inte sist tolkar jag positivt. Jag hade i princip noll symptom alla graviditeter som slutade i m.f, men när jag väntade barn fick jag nästan allt man kan få istället. Inkl. illamående.


    tack för svar! försöker som sagt intala mig själv att det är normalt men just med den erfarenheten jag tyvärr besitter som var ett trauma jag aldrig kommer få bort känns det svårt att hålla humöret uppe. (fick reda på vid kub i vecka 13 att jag hade ett MA. hade ringt otaligt många ggr innan der och bara fått svar att det var normalt. det var inte riktigt normalt)

    första veckorna av denna graviditeten kände jag ingenting förutom något ömma bröst, o redan då började jag känna att det var negativt men sen kom illamåendet för bara några dagar sedan. o nu detta. är väldigt förvirrad. och det är en pina att sitta å vänta till fredag. 
  • Jag är bara jag

    Jag förstår absolut oron! Jag hade 4 m.f på raken med 5 barn. Senaste och sista v.14. Men som sagt- med barnen symptom och aldrig innan. Jag håller alla tummar!

  • Gasellen87

    Jag har haft småblödningar i flera av mina graviditeter. Allt från rosa till rött som vid vissa tillfällen rann vid toabesök. Vissa dagar brunt. Höll på fram och tillbax från v 6-11. I senaste nu hade jag även rosa flytningar i v 17 och 21. De har aldrig hittat några orsaker till mina småblödningar. Alla tre graviditeter med dessa har resulterat i barn, två pojkar och en flicka. Har även en flicka där jag inte hade några blödningar alls. 


    Vid mitt ma som upptäcktes i v 13 ( dog i v 11+2) hade jag inte några blödningar. 

Svar på tråden missfall?