• annie556ho

Ångest av att vara hemma själv?

Hej! Jag är denna vecka hemma själv då min förälder är utomlands och av någon anledning får jag super mycket ångest över detta. Jag vet att min Pappa kommer hem på lördag eftermiddag så det är absolut ingen fara men tanken på att vara här själv ger mig mycket panik och ibland börjar jag gråta hejdlöst över att jag är här själv och jag försöker intala mig själv att detta inte är någon fara och att han kommer hem snart.
    Jag tycker också det är märkligt då jag för 2 år sedan inte alls hade tyckt att detta var något ångestfyllt, min mamma bor på andra sidan landet så jag kan heller inte åka dit och sova.
    Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Ångest av att vara hemma själv?
  • Katjasvärld

Hur bor ni? Jag skulle vara väldigt försiktig om jag vore du, det är allmänt känt att män bryter sig in i bostäder och våldtar ensamma kvinnor, så borde sova med ett öga öppet! Det är vanligt i alla städer nu, bor du tex i villa och är ensam där är risken betydligt större, de har säkert spanat in dig på stan och vet vem du är. Låt ingen veta att du är ensam hemma. 

• Spucks
    Katjasvärld skrev 2022-03-24 11:36:08 följande:

Hur bor ni? Jag skulle vara väldigt försiktig om jag vore du, det är allmänt känt att män bryter sig in i bostäder och våldtar ensamma kvinnor, så borde sova med ett öga öppet! Det är vanligt i alla städer nu, bor du tex i villa och är ensam där är risken betydligt större, de har säkert spanat in dig på stan och vet vem du är. Låt ingen veta att du är ensam hemma. 

Vad är det för fel på dig? Deltar du i någon tävling om värsta skitstöveln?
  • Spucks

TS, hur gammal är du? Och är det något konkret du är rädd för? Någon situation som gör att du blir rädd?

• annie556ho

Jag är 19, jag är absolut inte rädd att någon ska bryta sig in i huset??? Utan jag får mer bara allmän ångest att vara hemma själv för att det kan kännas väldigt tomt då vi bor stort, men det är mycket bättre nu!

Svar på tråden Ångest av att vara hemma själv?