• Wed 23 Mar 2022 21:54
    1049 visningar
    0 svar
    0
    1049

    Otrevlig 13 åring

    Vet snart inte vad jag ska ta mig till. 


    sambon har två barn sedan innan, två pojkar 10 och 13 år gammal. mamma åt barnen har narcissistIsak drag och har yngsta pojken på en piedestal så han vill knappt vara hos oss. Han spelar ut föräldrarna mot varandra. Yngsta gråter och ljuger för mamma att storebror är otrevlig och dryg när det är den yngre som startar bråk för att det ska bli lättare för han att åka ifrån oss. När han är här så är han tok glad och skrattar med oss och pratar som aldrig förr. Sen börjar han kivas med storebror så deras mor hämtar minsta. 
    nu blev det rörigt och jag får inte riktigt fram med vad jag vill ha hjälp med att bena ut. 


     


    till mitt dilemma. båda pojkarna har ADHD och vi arbetar varje dag med båda när vi har dom, 

    men den äldre har börjat vara otrevlig mot mig och allt pappan säger är lag, säger jag en sak så blir pojken sur som ättika och blir riktigt otrevlig mot mig. Men om pappa. Säger åt sonen så blir han som ett ljus och hör precis så som han säger. pojken har svårt sedan innan med andra människor än pappan då dom har ett speciellt band sedan han föddes. 


    äldsta Sonen tycker att alla andra är dum i huvudet och är idioter. Så jag förstår ju hans problematik med att jag finns med i bilden och bestämmer här hemma . Sen är det nog svårt för han att någon annan än pappan bryr sig då hans mamma för det mesta ignorerar honom och han känner sig inte välkommen hemma hos henne då lillebror bestämmer allt. 


     


    men hur gör jag för att bemöta hans ilska emot mig? någon fler förälder/ bonusförälder som är med om samma med att ha en snart tonåring hemma som tycker att alla förutom en person är skit? 

    ska man bara sluta bry sig om honom eller ska man försöka prata med honom ?

    Det känns som att det enda han vill är att jag tar mina saker och flyttar så att han får ha pappan för sig själv. 


     

Svar på tråden Otrevlig 13 åring