• Sat 26 Mar 2022 17:09
    3903 visningar
    6 svar
    6
    3903

    Hur skulle ni möblera?

    Hej vänner!

    Ska precis flytta in i en lägenhet och det är lite problem med möbleringen. 


    Vill få in en soffa och tillräckligt med yta för att kunna komma in i sovrummet. Första tanken var att ställa soffan mot de två fönster och ha TVn där soffan står vid ?ritningen?. Vill helst att soffan skärmar av mot sovrummet. Har tänkt mig Söderhamn från IKEA men det är måtten som krånglar. 


    Vill ha massa tips!!!

  • Svar på tråden Hur skulle ni möblera?
  • Anonym (x)
    Sat 26 Mar 2022 17:18
    #1

    nått sånt här kanske.

  • Anonym (x)
    Sat 26 Mar 2022 17:19
    #2
    +1


    nått sånt här kanske
  • Sat 26 Mar 2022 18:19
    #3
    -1

    Kanske 3 mindre fåtöljer istället för soffa?

  • Sat 26 Mar 2022 22:34
    #4
    Tow2Mater skrev 2022-03-26 18:19:11 följande:

    Kanske 3 mindre fåtöljer istället för soffa?


    Nja, soffa hade varit bäst faktiskt, men det kan ju luta åt en två sits med en fåtölj som man kan placera mot den korta väggen när man inte har gäster. Planen med soffa är ju att kunna skärma av mot köket :D
  • Sat 26 Mar 2022 23:02
    #5

    En stor palm eller stor annan växt som skärmar av kanske om det finns plats.... Antar man stänger sovrumsdörren så ser inte riktigt avskärmingsvitsen, men....

  • Anonym (...)
    Sat 26 Mar 2022 23:09
    #6
    +1

    Det känns som att det finns tre ultimata lösningar för soffans placering- som det ser ut på ritningen (dock inte hela vägen in mot väggen), mitt emot (med ryggen mot köksbordet), eller med ryggen mot fönstrena (lämna en bit mellan fönster-soffa). Vilket jag hade valt? Alla! Men jag älskar att möblera om så hade kanske kört en månad med samma placering :) 

Svar på tråden Hur skulle ni möblera?