• Mollsky

    När pappan inte tar på sig ansvar

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 17 med en man som vägrar ta på sig något ansvar överhuvudtaget innan ett faderskapstest görs.
    Han har tom sagt (aldrig till mig) att han har steriliserat sig. Jag tror att detta är en fet lögn eftersom det nu i efterhand har visat sig att han träffade en annan kvinna samtidigt som mig. 


    Han är den mest underbara älskaren jag någonsin haft & jag vill inget annat än att ha sex med honom igen, sjukt nog tänker ni men jag trodde inte att sex kunde vara så underbart. Sist vi träffades skulle vi diskutera min graviditet & jag sa då att det lutar åt abort. Efter att jag gråtit som ett barn hade vi sex & jag somnade samtidigt som han smekte min mage.

    Under tiden vi träffades (ca 3 mån) sa han att han älskar mig?

    Jag vet att han är far till mitt kommande barn & självklart ska ett faderskapstest göras eftersom det är hans vilja men detta utan att blanda in en massa myndigheter i onödan vilket jag skrev i ett brev till honom i veckan.

    Barnmorskan tyckte även hon att det bästa för honom är att han & jag kommer överens om när han vill lämna sitt DNA annars är risken stor att vi blir ovänner.

    Han har fortfarande inte hört av sig- Vad ska jag göra?

    Hur går ett faderskapstest till? Hämtas fadern av polis om han fortfarande inte hört av sig till mig efter födseln?

  • Svar på tråden När pappan inte tar på sig ansvar
  • Anonym (J)

    Skriv inte på för gemensam vårdnad, då kommer han åt föräldradagarna. Jag är starkt för att man delar 50/50 men i ditt fall hade jag inte litat på honom. 

  • Friger

    Socialförvaltningen är skyldiga att för barnets räkning utreda faderskapet.

    Observera "för barnets räkning". De kommer givetvis att höra efter med dig om möjliga kandidater till faderskapet. Men de kan även vidta tvångsåtgärder utan din medverkan. Typ kolla telefonräkningar, passagerarlistor och annat.

    Får de några bra kandidater så kallar de dessa till provning. Antingen frivilligt. Eller så blir det hämtning av polis och provtagning under tvång.

    Själv brukar jag välja att bli buren under dessa tillställningar. Roligast med lite dramatik! :D

  • Anonym (Hold my beer)

    Abort. Jag skulle inte skaffa barn med en idiot som ljuger mig rakt i ansiktet! Inte fan har han steriliserat sig! Och sen träffar han nån annan bakom din rygg! Och påstår att du ligger med andra!! Nej du ts, där går f*n gränsen.

  • Friger
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-03-28 17:46:14 följande:

    Abort. Jag skulle inte skaffa barn med en idiot som ljuger mig rakt i ansiktet! Inte fan har han steriliserat sig! Och sen träffar han nån annan bakom din rygg! Och påstår att du ligger med andra!! Nej du ts, där går f*n gränsen.


    Den där biten fattar jag faktiskt inte... Tror han att han ska komma undan genom att hävda att barnet inte är hans? Det är ingen svår sak att kontrollera i dagens läge...

    Karln måste ha sovit i skolan och aldrig tittat på en faktabaserad media sedan dess.
  • Anonym (Hold my beer)
    Friger skrev 2022-03-28 17:48:26 följande:
    Den där biten fattar jag faktiskt inte... Tror han att han ska komma undan genom att hävda att barnet inte är hans? Det är ingen svår sak att kontrollera i dagens läge...

    Karln måste ha sovit i skolan och aldrig tittat på en faktabaserad media sedan dess.
    Självklart är det han som är pappan, det spelar ingen roll i sammanhanget. Poängen är att han är en fullblodsidiot som ts annars skulle ha i sitt liv 18 år framåt i runda slängar. Inte värt det.
  • Friger
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-03-28 17:52:33 följande:
    Självklart är det han som är pappan, det spelar ingen roll i sammanhanget. Poängen är att han är en fullblodsidiot som ts annars skulle ha i sitt liv 18 år framåt i runda slängar. Inte värt det.

    Nu väljer jag att tro på Ts. Att han verkligen är pappan.

    I hans läge hade jag sagt att jag vill ha ett faderskapstest innan jag tar på mig faderskapet.

    Angående abort? Nja... Jag tycker att tjejen får välja själv utifrån sin uppfattning och sina förutsättningar. Barnet kan bli en utmärkt människa även med en frånvarande far. Det är ju långt gånget... Jag är mycket tveksam till sena aborter om det inte är något väldigt speciellt.

  • Anonym (Hold my beer)
    Friger skrev 2022-03-28 17:58:06 följande:

    Nu väljer jag att tro på Ts. Att han verkligen är pappan.

    I hans läge hade jag sagt att jag vill ha ett faderskapstest innan jag tar på mig faderskapet.

    Angående abort? Nja... Jag tycker att tjejen får välja själv utifrån sin uppfattning och sina förutsättningar. Barnet kan bli en utmärkt människa även med en frånvarande far. Det är ju långt gånget... Jag är mycket tveksam till sena aborter om det inte är något väldigt speciellt.


    Klart ts väljer själv, men mitt råd är att göra abort hellre än att dras med honom. Man kan "tyvärr" inte räkna med att han blir en frånvarande far. Vad som är bäst för barnet, att ha honom i sitt liv eller inte, vet vi inget om men det är då verkligen bäst för ts att bli av med honom. Ja, det är sent men ts har fortfarande rätt till fri abort, om hon är snabb.
  • Tow2Mater

    Vilket ansvar menar du att du vill han tar på sig innan ett faderskapstest görs?

    Klart han vill ha garantier det är hans innan han involverar sig, eftersom er sk relation verkar varit allt annat än stabil.

Svar på tråden När pappan inte tar på sig ansvar