• Fru Indosaurie

Ni med 160 cm brett täcke.

Måste bara fråga vart ni köper påslakan till era täcken som är 160 cm breda?
    Jag hittar det ingenstans. Vi har haft täcket i flera år och har ju kunnat köpa påslakan förut..
    På ikea är dom 240 cm och även på de postorderföretag som jag har kikat på.
    Börjar bli desperat, det är lite jobbigt att behöva sy in alla påslakan man köper..
    Jag vill dessutom kunna ha ett utbud att välja mellan, inte bli tvingad att köpa första bästa..
    Är det helt hopplöst, ska vi satsa på att köpa ett täcke som är 240 cm? Det känns lite onödigt stort för en 160 säng..

• Svar på tråden Ni med 160 cm brett täcke.
  • Fru Indosaurie

Vi köpte vårat täcke på Jysk och nu har jag ringt dit, dom säljer påslakan som är 150 cm eller 200 cm.. helt otroligt.

• liin

Jag har en 160 säng och mitt täcke är 240, Mysa Måne från Ikea och det är perfekt. Hänger ner lite över kanterna så det blir som ett överkast. Underbart att sova under oxå tycker vi. Inget bråk om täcket här inte. haha

Konstigt att dom inte säljer påslakan till täckerna dom säljer...

• Fru Indosaurie

liin
    tack! Vi såg också "mysa" serien från ikea, antar att vi får ge oss in på ett sånt då..
    Men det känns som att det kommer bli extremt mkt täcke, en massa knöl, vi sover ju ändå nästan på varandra

• saxenklipper

finns det 160 cm täcker?? jah har bara sett 150 eller 240...

• Stiarna

vi har oxo ett 240 täcke till vår 160 säng, det funkar utmärkt tycker vi.

• Fru Indosaurie

Sen är ju då mitt täcke 200 cm, är helt förvirrad nu, sängen är ju 160 och dom är lika breda.. haha jaja.
    Nu blev det lite lättare men vi får nog ändå byta till 240 cm täcke så man kan köpa påslakan på ikea och postordet

• sweetpea

Eller kör på 220, det är väl det påslakanen är på Hemtex och Åhléns.

Svar på tråden Ni med 160 cm brett täcke.