Ok att säga ifrån till förskolan?
Jag har vabbat minst tre dagar i veckan sen september förra året. Många gånger har barnen varit sjuka och jag skulle aldrig skicka mina barn till förskolan om dom inte mådde bra, men nu börjar det gå till en överdrivt. Senaste månaden har dom blivit hemrongda tre gånger pga lite lös i magen, enligt deras policy då så måste båda barnen vara hemma I minst 48h även om bara en av de varit lite lös. Dom har varit hur pigga och glada i övrigt och ingen allmänpåverkan, jag har dessutom dessa tre gånger, aldrig märkt något konstigt under toalettbesöken hemma. En av gångerna hade min dotter ätit medicin i två veckor och när hon kom tillbaka till förskolan efter de så blir hon hemringd första dagen pga lös mage, även fast en av biverkningarna på hennes medicin kunde vara lös mage, då blir även hennes bror hemskickad i två dagar. Är det bara jag eller är detta överdrivet? Hur hade ni reagerat? Det är även annat dom är extremt noga med, lite snor, lite hosta osv.. fick vara hemma 7 veckor i julas pga en hosta som inte gav sig..