Jag känner mig snål mot min mamma
Hjälp.
Jag känner mig snål mot min mamma och känner att jag tvingas ge mer än vad jag egentligen känner mig bekväm med.
För att göra en lång historia kort.
Jag äger en häst, vara mamma är min mammas gamla älskade tövkingshäst som idag inte lever.
Jag vill inte längre ha kvar min häst utan sälja henne. Jag har lagt ca 130 000 kr på denna hästen och säljer jag henne får jag idag ca 200 000 kr.
Rätt mycket pengar.
Min mamma är dock sugen på att köpa henne men vill inte betala mer än ca 100 000 kr för henne. Vilket gör att jag går back. Hon har inte heller bestämt om hon vill köpa henne utan har i stället krävt att få låna hästen i 6 månader.
Min mamma är inte en särkilt duktig ryttare så under denna tid kommer min häst bli sämre. Och därmed förlora i värde.
Uooepp det så lånar hon all min utrustning till j hästen, vilket är rätt mycket pengar där med. Tillexempel är sadeln hon rider i heeelt ny sadel som kostade 36 000 kr!! En sadel jag hellre hade sålt sin oanvänd än att sälja den on 6 månader använd och begagnad.
Min mamma har ingen förståelse alls för detta.
Vet inte hur jag ska få henne att förstå att detta gör mig ledsen och orolig då det är mina pengar och min ekonomi det handlar om.
Det kanske låter som att jag är rik, men så är inte fallet. Utan jag har bara satsat väldigt hårt på mitt hästintresse, men har ju tänkt om (pga graviditet) och vill prioritera annat i livet och därmed även lägga mina pengar på annat. Nu är de låsta i min häst och mina saker.
Hur hade ni gjort?