• Fri 1 Apr 2022 09:02
    6187 visningar
    4 svar
    4
    6187

    Alkohol under bebisverkstaden

    Hur är det egentligen med alkohol. Är det farligt att dricka vid ägglossningen? Kan det påverka ägget på nåt sätt?

    Kan man dricka nåt glas innan bim eller är det nolltolerans som gäller? 

    Man vill ju kunna leva som vanligt i väntan på plus när bebisverkstaden drar ut på tiden.

  • Svar på tråden Alkohol under bebisverkstaden
  • Fri 1 Apr 2022 09:25
    #1

    Forskning visar på att även måttligt drickande kan påverka möjligheterna att bli gravid. Hos oss rekommenderas man i dag att avstå alkohol under aktiva försök att skaffa barn. 

  • Fri 1 Apr 2022 10:56
    #2

    Lever som vanligt :)

  • Sat 2 Apr 2022 07:37
    #3

    Lever också som vanligt. Vanligt för mig är att jag dricker alkohol antingen fredagar eller lördagar, brukar välja en dag beroende på vad vi ska äta till middag etc. Stod över alkohol förra månaden vid BIM för att jag verkligen trodde jag var gravid, men mensen kom som vanligt. 

    Försöker att inte bli besatt av bebisverkstaden och tror att ett av sätten att inte bli det är att leva som
    man brukar. 

    När jag blev gravid med min första så rökte jag också, samt drack mer än vad jag gör idag. Slutade röka samma dag som jag plussade och har inte rökt sen dess. Men summa summarum så blev jag gravid trots dåliga vanor. 

  • Wed 13 Jul 2022 19:21
    #4

    Min erfarenhet är att jag skulle ägglossa den 26/6, har väldigt regelbunden äl på cd13. Jag drack fem cider den 24/6, och min äl blev två dagar sen. 


    Kan inte svära på att det är sammankopplat men enligt Google så minskar alkohol LH, och mitt äl-test som brukar vara positivt på cd12 (dagen efter alkoholen) var väldigt klent. Så för mig är det sista gången jag dricker alkohol i närheten av ägglossningen, det är ett som är säkert :) 

Svar på tråden Alkohol under bebisverkstaden