• Fri 1 Apr 2022 18:16
    3759 visningar
    4 svar
    4
    3759

    Ren på urinprov när jag borde varit positiv..

    Har ritalin på recept från vuxenpsyk och åkte på den vanliga kontrollen idag, fick göra ett drogtest på första gången på något år och dom måste ha andra tester än sist för dom såg att jag var negativ på ritalin. Receptet tar egentligen slut idag men jag tog den sista av 30 doser i onsdags så det var ju inte så konstigt, hon som tog provet frågade om jag hade tagit medicinen idag och jag var så paff att jag bara sa ja för jag hade inte räknat med det här, ok sa hon det kanske är testet så jag skickar till labb för att bekräfta.

    Känns bara pinsamt i efterhand då jag inte har missbruksproblem men använder fel någon gång, är det bäst att ringa upp och säga som det är? Vad händer då?

  • Svar på tråden Ren på urinprov när jag borde varit positiv..
  • Anonym (Greta­)
    Sat 2 Apr 2022 06:29
    #1

    Jag tycker inte du ska göra någonting, det blir fel på test ibland och att vela fram och tillbaka kan se konstigt ut. 


    Tänk på att drogtesterna är frivilliga, själv har jag valt att avstå. Vill bara säga det eftersom psykiatrin antigen är grymt dåliga på att informera alternativt inte har någon koll och inte vet det. 

  • Anonym (Jfkd)
    Sat 2 Apr 2022 08:12
    #2
    Anonym (Greta) skrev 2022-04-02 06:29:37 följande:

    Jag tycker inte du ska göra någonting, det blir fel på test ibland och att vela fram och tillbaka kan se konstigt ut. 


    Tänk på att drogtesterna är frivilliga, själv har jag valt att avstå. Vill bara säga det eftersom psykiatrin antigen är grymt dåliga på att informera alternativt inte har någon koll och inte vet det. 


    Det är väl inte alls frivilligt. varför skulle de vara det?
  • Anonym (Jfkd)
    Sat 2 Apr 2022 08:13
    #3
    Anonym (Greta) skrev 2022-04-02 06:29:37 följande:

    Jag tycker inte du ska göra någonting, det blir fel på test ibland och att vela fram och tillbaka kan se konstigt ut. 


    Tänk på att drogtesterna är frivilliga, själv har jag valt att avstå. Vill bara säga det eftersom psykiatrin antigen är grymt dåliga på att informera alternativt inte har någon koll och inte vet det. 


    Det är ju jättebra att de gör de kontrollerna ! 
  • Wed 6 Apr 2022 20:09
    #4
    Anonym (Greta) skrev 2022-04-02 06:29:37 följande:

    Jag tycker inte du ska göra någonting, det blir fel på test ibland och att vela fram och tillbaka kan se konstigt ut. 


    Tänk på att drogtesterna är frivilliga, själv har jag valt att avstå. Vill bara säga det eftersom psykiatrin antigen är grymt dåliga på att informera alternativt inte har någon koll och inte vet det. 


    Ren objektivt såg det konstigt ut från början, för det andra så har läkare rätt att neka recept om dom misstänker missbruk. 

    Hur som helst ringde jag på måndagen och sa som det var men det var ingen grej öht då det är sånt som förekommer sa dom och jag fick nytt recept i vanlig ordning.
Svar på tråden Ren på urinprov när jag borde varit positiv..