• Sat 2 Apr 2022 14:25
    3360 visningar
    1 svar
    1
    3360

    Umgås med andra familjer...

    Hej!

    Har två barn på 5 resp 2 år. 
    Vi som familj umgås sällan med andra barnfamiljer, händer ibland bara, med framför allt en familj vi känt länge, men upplever att de har större umgänge och därmed inte lika intresserade av att umgås med oss längre... 5-åringen är väldigt social och med jämna mellanrum umgås vi med olika förskolekompisar till honom, oftast är jag med och mamma till kompisen. Då ses vi ute eller hemma hos varann. 

    5-åringen börjar förskoleklass till hösten och kommer säkert lära känna nya vänner vilket känns bra. Då kanske jag inte heller behöver känna samma press att hitta barnfamiljer att umgås med. Fast det är ju också roligt att kunna umgås med andra familjer på helgerna osv. 
    Tycker det känns lite trist att det blivit såhär, men både jag och sambon trivs med att vara mycket för oss själva och det ör inte föerön nu

  • Svar på tråden Umgås med andra familjer...
  • Sat 2 Apr 2022 14:32
    #1
    Blåklocka2107 skrev 2022-04-02 14:25:54 följande:
    Umgås med andra familjer...

    Hej!

    Har två barn på 5 resp 2 år. 
    Vi som familj umgås sällan med andra barnfamiljer, händer ibland bara, med framför allt en familj vi känt länge, men upplever att de har större umgänge och därmed inte lika intresserade av att umgås med oss längre... 5-åringen är väldigt social och med jämna mellanrum umgås vi med olika förskolekompisar till honom, oftast är jag med och mamma till kompisen. Då ses vi ute eller hemma hos varann. Dessa relationer går ju att utveckla, att ses oftare osv. 

    5-åringen börjar förskoleklass till hösten och kommer säkert lära känna nya vänner vilket känns bra. Då kanske jag inte heller behöver känna samma press att hitta barnfamiljer att umgås med. Fast det är ju också roligt att kunna umgås med andra familjer på helgerna osv. 
    Tycker det känns lite trist att det blivit såhär, men både jag och sambon trivs med att vara mycket för oss själva och det är inte förrän nu jag börjar reflektera mer över detta. 

    Tror ni att barnen kan uppleva en brist på kompisar eller räcker det med de kompisar de får i förskolan och skolan?

    Hur mycket umgås ni med andra barnfamiljer?


    Första inlägget blev konstigt, här kommer hela texten!
Svar på tråden Umgås med andra familjer...