• Anonym (Orolig fläck)

Orolig över konstig fläck

Hejsan!

har haft en rödaktig stor som en femma fläck (gamla femman) på ena mitt bröst. på sidan av bröstet nästan längst in mot huden på bröstkorgen. under brösten har jag varit röd (misstänker svamp) blir så ibland när jag blir varm och använder sport-bh. Träning, jobb osv. 

misstänker att detta också är svamp. men som nu blivit på själva bröstet. har ingen knöl eller något annat tecken som skulle kunna tyda på cancer?? (googlar man så läser man bara om cancer) så har blivit lite orolig. 

fläcken som är ljusrosa (väldigt svagt rosa) har försvunnit ganska mycket nu när jag smörjt på med canesten. 

Fläcken är väldigt ljusrosa och är ojämen, klias inte och är inte upphöjd.

är det någon här inne som har haft såhär? 

tack! 

• Svar på tråden Orolig över konstig fläck
  • Anonym (Basaliom)

Jag hade basalcellscancer. Det var först rosa och blev sedan lite brun-svarta prickar i. Det var en yta ca på en femkrona när jag väl fick ta bort det (var och kollade upp den några gånger på VC men de sa att det inte var något men min företagsläkare skickade mig till en annan hudläkare som konstaterade basalcellscancer). Den kan se lite olika ut. Googla basaliom och basalcellscancer och se om det passar in. 

• Anonym (Ringorm?)

Tycker det låter som ringorm? Har du uteslutit det? 

• Anonym (Orolig fläck)

Hej! Tack för svar. Om jag ska vara ärlig så är det knappt en fläck. Utan mer pigmentskillnad. googlade på både ringorm och basaliom men det inte riktigt ut så. Mitt är mycket mycket ljusare nu. Borde gått åt andra hållet och inte ?bleknad? tycker jag då. Men tack för svar! 

Svar på tråden Orolig över konstig fläck